Již ve 40. letech však bylo zřejmé, že tramvaje kapacitně rozvoji města nevyhovují. Negativně se na tom podepsaly také boje v průběhu druhé světové války. Společně s tramvajemi jezdily Opavou od toku 1952 také trolejbusy.

Poslední jízdu, podobně jako tu první, obstaral vůz s evidenčním číslem sedm, který Opavou projel 22. dubna 1956 mezi 16. a 17. hodinou. Zajímavostí bylo, že ho řídila žena, Marie Pavelková.

Město Opava zatím o doprovodné akci k tomuto výročí neuvažovalo. „Musím přiznat, že jsme pořádat nic nechtěli. Začínají se nám ale množit podněty, a tak se možná něco uskuteční," uvedl ředitel Městského dopravního podniku Opava Jaroslav Walaski.

V prosinci loňského roku proběhly ve městě oslavy 110 let od zavedení městské dopravy v Opavě. V rámci nich byla k vidění právě historická „Sedmička".

Po ukončení tramvajové dopravy nebyl její osud zrovna dvakrát růžový. Skončila jako zahradní chatka na soukromém pozemku, kde se o ni téměř půl století nikdo nestaral. „Nyní ji uchováváme v areálu dopravního podniku, a pokud je nějaká akce, tak ji vytáhneme a vystavíme," doplnil Jaroslav Walaski.

Tramvajový provoz ve městě připomínají ještě koleje na Dolním náměstí s nápisem Těmito místy projížděla tramvaj.

Veronika Bernardová