„Mnohým Opavanům byl v minulosti trnem v oku stánkový prodej. Hlavní snahou letos byla podpora místních podnikatelů, výrobců a prodejců. Ve většině se také povedlo obsadit stánky místními prodejci a výrobci. Opavané tak po dlouhé době mohli nakupovat u stánku Slezské tvorby nebo regionálních výrobců, například se slezskými specialitami," uvedla mluvčí města Lada Dobrovolná.

Pozitivní ohlas u obyvatel Opavy měl i zvolený kulturní program. „Líbily se mi kapely. Výběr byl výrazně lepší než v minulých letech. Obzvlášť povedené bylo vystoupení Mňágy," říká dvaatřicetiletá Lenka Tkačíková.

Radnice vyšla také s penězi. „Vánoční trhy v režii města se osvědčily, rozpočet byl vyrovnaný, příjmy z pronájmu stánků nám pokryly výdaje na kulturní program a technické zajištění celé akce, a to i při posílení kulturního programu a jeho zkvalitnění oproti předchozím ročníkům.

Pokračovat budeme velikonočními trhy, ty ale budou v menším provedení," informuje Magdaléna Hájková z opavského magistrátu.

Oproti vánočním třiceti stánkům jich bude jen dvacet a doba trvání bude ze sedmadvaceti dnů zkrácena na patnáct dní. Jelikož lidé v čase Velikonoc nenakupují tolik jako na Vánoce, jsou i ceny za pronájem stánků nižší.

„Proto budou velikonoční trhy částečně dofinancovány z rozpočtu města. Předpokládáme ale, že v příštích letech můžeme očekávat vyšší příjmy. První ročník vánočních trhů byl i pro prodejce zkušební a jsme přesvědčeni, že se jim prodej na trzích osvědčil.

Vzhledem k tomu, že v rámci výběru prodejců na trhy necháváme zájemcům možnost předložit volnou nabídkovou cenu za pronájem stánku, lze předpokládat že jejich nabídky budou do budoucna vyšší, jelikož jsou si vědomi případné konkurence a také toho, že se i jim prodej na trzích osvědčil," doplňuje Hájková.

Magistrátní tým v těchto dnech nabírá prodejce a kompletuje kulturní program, který bude z velké části zaměřen na folklór a tradiční zvyky, chybět prý ale nebudou také zvučná jména kapel.