Stavební správa východ ji připravuje v rámci revitalizace trati Opava východ – Olomouc hlavní nádraží a motoristé musejí počítat s určitými problémy.

„Předběžně by měla být automobilová doprava s výjimkou městské hromadné dopravy během rekonstrukce mostu vyloučena v termínech mezi květnem až zářím. Přesné termíny uzavírek silniční dopravy ještě nejsou městem definitivně odsouhlasené," informuje Marek Illiaš ze Správy železniční dopravní cesty.

Stávající železniční most převádí přes ulici čtyři jednotlivé koleje, uložené na mostnicích a pro každou kolej je samostatná nosná konstrukce. Tyto konstrukce jsou uloženy na betonových opěrách jako prosté nosníky a opěry jsou obloženy kamenným řádkovým zdivem.

Po přestavění povede přes otvor pouze jedna kolej na nové trámové ocelové konstrukci. Kámen, který zub času už vážně narušil, bude v nových opěrách mostu a navazující opěrné zdi nahrazený betonem. „Vzhled i dispozice mostu byly konzultovány a schváleny architektem města Opavy. Zvýší se světlost mostního otvoru a chodníky budou po obou stranách rozšířené na dvakrát dva metry," uvádí Marek Illiaš.

Vlaková doprava bude během revizalizace trati v celém úseku Opava východ – Krnov vyloučena v termínu od 1. dubna do 7. prosince letošního roku a cestující budou přepravovaní náhradní autobusovou dopravou.