„Měli jsme stížnosti, že u těch několika míst na parkování je zneužíván systém půlhodinového parkování i pro parkování dlouhodobé." uvedl Stiborský s tím, že se vedení města dohodlo s odborem dopravy, že tu bude zavedeno půlhodinové parkování, ale na parkovací kotouč.
Podobný systém už funguje například za Knihovnou Petra Bezruče.
Od Dalibora Novotného z odboru dopravy opavského magistrátu vzešel podnět, že by nebylo od věci využít prostor, který je určen například pro spoje náhradní dopravy, také ke krátkodobému parkování. Na straně u nádraží tak může vzniknout šest parkovacích míst a na protější straně u plynáren se počet parkovacích míst rozšíří o další tři a navíc vzniknou i místa pro parkování tělesně hendikepovaných občanů.
„Celkový počet by se ze tří čtyř míst zvýšil na dvanáct. Všechna by byla v režimu půlhodinového parkování s využitím parkovacího kotouče," upřesnil Stiborský. K rozšíření počtu parkovacích míst by mělo dojít nejpozději do konce února. V budoucnu plánuje vedení města vybudovat v oblasti Skladištní ulice parkovací dům.
Místa k zaparkování by v parkovacím domě mohly najít necelé dvě stovky řidičů a na přihlehlých plochách až stovka. Tento záměr momentálně zpracovává studie.
Milan Freiberg