„Jedná se o pozemní komunikaci s nezpevněným povrchem, jejímž hlavním účelem je příjezd do areálu firem, jenž zde mají své sídla. Uvedená komunikace je veřejností využívána zcela ojediněle, používána je v převážné míře pouze firmami, které zde sídlí, respektive mají zde své provozovny," vysvětluje mluvčí opavské radnice Lada Dobrovolná.

Že se jedná o matení hlasujících si myslí také Rudolf Klein, vedoucí oddělení správy dopravy a pozemních komunikací z opavského magistrátu. Podle města stojí za zdevastovanou cestou těžké vozy z firem, které u komunikace sídlí. Celková rekonstrukce byla v minulosti vyčíslena na devět milionů korun a vedení města ji v tuto chvíli považuje za neúčelnou.

„Město se snaží investovat v první řadě do oprav komunikací veřejně přístupných, sloužících občanům města, proto také oslovilo firmy, které těžkou techniku na této komunikaci používají, aby se na rekonstrukci vozovky podílely ty však neměli zájem danou rekonstrukci spolufinancovat," doplnila Lada Dobrovolná.

Ze strany města byla na místě v loňském roce opět provedena vysprávka vysypáním a zaválcováním děr drtí. Tato řešení se však pochopitelně míjejí po určité době účinkem, a cesta tak i letos vypadá podobně jako v roce 2014, kdy rovněž patřila k těm úplně nejhorším v České republice.