Tuto nepříjemnou zkušenost má pětatřicetiletý podnikatel Lubomír Š. z Opavy.

„Jel jsem do Izraele z pracovních důvodů a byli jsme domluveni s mou ženou, že se budeme navzájem prozvánět, aby věděla, že je všechno v pořádku,“ řekl Lubomír Š. s tím, že jsou na prozvánění oba zvyklí a nemají tedy důvod pokaždé telefonovat.

„Děláme to běžně, když někam jedeme a nikdy jsme za tuto službu nemuseli nic platit,“ pokračoval Lubomír. Jaké překvapení pak nastalo, když se vrátil domů a otevřel obálku s vyúčtováním za služby.

„Ve výpise volání jsme objevili částku sedm set korun za neuskutečněné hovory, které nám T-Mobile naúčtoval. Neměl jsem nejmenší tušení, že operátor bude požadovat za tuto službu peníze,“ zmínil Lubomír Š. a dodal, že nechápe, jak je možné platit za hovor, který se vlastně ani neuskutečnil.

„Kdybychom věděli, že je prozvánění zpoplatněné, bylo by zbytečné prozvánět, to bychom si raději zavolali,“ řekl rozhořčeně Lubomír. Problém je v tom, že je nikdo na tuto zpoplatněnou službu předem neupozornil. „Když jsem otevřel výpis, byl to pro mě docela šok,“ podotkl poškozený zákazník a doplnil, že situaci zatím ještě neřešili.

„Vzhledem k tomu, že se ale objevily nové skutečnosti, budeme to reklamovat a nějakým způsobem řešit,“ dodal závěrem.

K problému se vyjádřila zástupkyně tiskového oddělení T-Mobile Martina Kemrová: „Pakliže prokázané hovory nebyly uskutečněné, není důvod hovory účtovat,“ sdělila redakci a dodala, že konkrétně v Izraeli není operátor, který zpoplatňuje službu prozvánění, neplatí se nic. Zákazník by tedy měl vyúčtování reklamovat.

Jaká je situace s prozváněním v rámci Evropy? „Prozvánění se účtuje pouze v rámci roamingu u tří roamingových partnerů, v Evropě nehrozí další poplatky,“ informovala Martina Kemrová s tím, že došlo ke změně, neúčtuje se prozvánění v Dánsku, ale ostatní zůstávají.

Zákazník si podle jejích slov může na internetových stránkách T-Mobilu ověřit, kteří operátoři v zahraničí za tuto službu účtují.