Průměrně jeden až dva podněty denně. To je aktuální bilance anonymní služby Není nám to jedno, kterou pro své občany zřídila v červnu 2013 opavská radnice. Princip je jednoduchý.

Pokud lidé narazí na nějaký nepořádek ve městě nebo třeba poškozený městský majetek, pošlou informaci o této skutečnosti buď SMS nebo MMS na číslo 739 220 220 anebo emailem na neninamtojedno@opava-city.cz. Důležité však je, aby sdělení obsahovalo konkrétní určení místa, ideálně i s číslem popisným.

„Myslíme, že služba je potřebná a osvědčila se. Nejčastěji se podněty týkají sečení trávy na veřejných plochách, veřejného osvětlení, které buď nefunguje, nebo naopak svítí celý den. Dále jsou to černé skládky, autovraky, na podzim pak úklid spadaného listí, v zimě čistění ulic a chodníků od sněhu či ledu,“ vyjmenovává opavská mluvčí Lada Dobrovolná.

Poslaný podnět pak putuje k vyřešení na příslušný odbor nebo na instituci, která má danou věc ve své kompetenci. „Ve valné většině to jsou technické služby, které se snaží problém vyřešit co nejdříve,“ vysvětluje.

Stížnosti a připomínky, které už se dočkaly své nápravy, mohou lidé najít na internetových stránkách města přímo v sekci Není nám to jedno. Dočíst se kromě podnětu samotného lze i to, jak byl vlastně problém vyřešen.

Tak například v posledních dnech a týdnech poukazovali občané na nesvítící lampy v ulicích Olomoucké a U Hliníku, chybějící chodník u nově budovaného obchvatu u Stříbrného jezera, jedna z otázek se týkala také vydýchaného vzduchu během představení v opraveném kině Mír a funkčnosti vzduchotechniky a na přetřes se dostala i stále velmi diskutovaná příměstská doprava ČSAD Vsetín, kterou však neprovozuje město.

„První dva roky byly slabší, než si lidé na službu zvykli. Poté už dostáváme každoročně řekněme čtyři stovky podnětů,“ dodává Lada Dobrovolná.