„Bydlím na Olomoucké ulici a zamýšlím se nad tím, kdo povolil stavbu ostrůvků u nově vznikajícího Lidlu a o kousek dál u Horova náměstí? U železničního viaduktu to ještě zúží tak problematické místo a u Horova náměstí bude asi problém s přilehlou zastávkou MHD,“ míní Opavan Pavel Hon.

Pokud přijedou na zastávku dvě vozidla MHD, tak se podle jeho názoru může stát, že další nákladní auto nebo kamion už neprojede, čímž se na Olomoucké zastaví provoz. „A když se k tomu přidá houkající sanitka jedoucí směrem do centra, nastane pěkný chaos,“ pokračuje.

Další věcí je podle něj úbytek parkovacích míst v této části. „Počítám s ještě většími problémy s výjezdem na Olomouckou ze dvora, protože pokud stojí u krajnice zaparkovaná auta, tak přes ně není vidět a je třeba vyjet přední částí auta dost do vozovky,“ podotkl Pavel Hon s tím, že pokud pojede kamion, nebo delší auto, bude si najíždět co nejblíže k pravému kraji a to může vést ke kolizi.

Redakce oslovila vedoucího oddělení správy dopravy a pozemních komunikací opavského magistrátu Rudolfa Kleina. Ten uvedl, že byla zpracována projektová dokumentace předmětné stavby, která je v souladu s příslušnými zákony. Šířkové parametry vozovky jsou podle něj dostatečné i pro autobusovou či nákladní dopravu.

„V případě zřízení nového přechodu pro chodce v místech, kde vozovka je širší než osm metrů, musí být dle platných norem zřízen bezpečnostní ochranný ostrůvek uprostřed vozovky, kdy pěší si hlídá pouze jeden směr jízdy,“ uvedl Klein a doplnil, že stavbu ostrůvku povolil příslušný speciální stavební úřad.

„To, že ubude odstavných stání po obou stranách Olomoucké ulice je sice pravdou, ovšem je to na úkor zvýšení bezpečnosti chodců přecházejících po dosti frekventované silnici,“ sdělil Klein.

Jak také uvedl, ostrůvek a přechod pro chodce u Horova náměstí není v kolizi se zastávkou MHD. Při zastavení trolejbusu v zastávce podle jeho slov vždy zůstane volný průjezd pro ostatní vozidla včetně vozidel integrovaného záchranného systému.

„Umístění semaforů na těchto přechodech, když pominu finanční otázku, by nebylo vhodné i z hlediska bezpečnosti a plynulosti dopravy,“ dodal Klein.