Měl jsem pocit, že si sestry vylívají na pacientech zlost. Sestry se navíc pacientům nevěnují, panuje tam cizí nepřátelské prostředí. Sestry také prohledávají pacientům šuplíky a roznášejí drby. Asi nikdy neslyšely o lékařském tajemství. Laik se diví, odborník žasne. Opavská nemocnice je podle mě spíš márnice,“ konstatuje Josef T.
Co říká vedení nemocnice na to, že přibývá stížností na opavskou internu? Zvažuje nemocnice zavést například anonymní knihu stížností nebo něco podobného?
Na dotaz odpovídá tiskový mluvčí Slezské nemocnice v Opavě Daniel Svoboda.
„Vedení Slezské nemocnice v Opavě si je vědomo stísněných prostor a prakticky havarijního stavu na interním oddělení Slezské nemocnice, které mohou negativně působit na pacienty i ošetřující personál. Aktuálně se prosazuje nutnost výstavby nového pavilonu, který již bude odpovídat standardům jednadvacátého století.
Vedení nemocnice však nezaznamenalo výrazný nárůst stížností na výše uvedený primariát, vysvětluje Svoboda. „Samozřejmě v souvislosti s množstvím ošetřených pacientů, které se na interním oddělení pohybuje v řádech tisíců za kalendářní rok, stížnosti evidujeme.
Vedení nemocnice chce však veřejnost ujistit, že veškeré podněty na úroveň poskytované zdravotnické péče jsou projednány a uvedeli klient kontakt, je informován o výsledku šetření a případných nápravných opatřeních a sankcích,“ pokračuje. Slezská nemocnice v Opavě nabízí podle jeho slov v rámci své webové prezentace tzv. Knihu návštěv (www.nemocnice.opava.cz), kde může tazatel, pacient, sdělit své připomínky, případně náměty.
„Pokud tazatel uvede zpětný kontakt, jeho dotaz je ve sto procentech případů zodpovězen. Dále jsou přímo na interním oddělení umístěny dvě schránky na vhození anonymních vzkazů. Nechybí možnost vyplnění dotazníků Spokojenosti a připomínek, formuláře jsou k dispozici u ošetřujícího personálu,“ doplnil Svoboda.