Prodej speciálních VIP permanentek měl podle něj pomoci i Charitě Opava a basketbalisté svůj slib nejenom splnili, ale dokonce překonali. Basketbalový klub se zavázal věnovat pětinu z každé prodané celoroční vstupenky na podporu opavských charitních Chráněných dílen, které však dostaly od „baskeťáků“ navíc takovou zakázku, jejíž zisk slíbenou částku dokonce převyšuje.

„Pro název speciální VIP permanentky Opavská pětka jsme se inspirovali základní pětkou, tedy zahajovací sestavou, která je v každém basketbalovém zápase důležitá,“ vysvětluje ředitel klubu Kamil Vajda zvolený název.

S Charitou Opava váže klub dlouhá spolupráce, týkající se především kontaktů s klienty sociálně terapeutické dílny Radost. Navštěvují sportovce při tréninku a ti za nimi na oplátku přicházejí do jejich jaktařského sídla.

„S opavskou charitou máme úzký kontakt a proto byla na náš projekt přizvaná. Někteří z jejích klientů chodívají i na naše zápasy, jsou to vlastně naši ultras,“ usmívá se trenér Petr Czudek.

Pracovníci charitních Chráněných dílen teď pro Basketbalový klub zajišťují velkou zakázku na speciální nákrčník a čepici s výšivkou i logem a na trička s potiskem za celkem 120 000 korun. Navíc nejde o jednorázovou zakázku a spolupráce klubu s opavskými Chráněnými dílnami bude dál pokračovat. Podle informace Alexandry Šimonové z oddělení marketinku Basketbalového klubu Opava jsou další zakázky už ve výhledu.