Městský dopravní podnik Opava (MDPO) v současné době disponuje 34 autobusy a 33 trolejbusy. Zatímco autobusy jsou už všechny plně bezbariérové, po silnicích ještě stále jezdí deset trolejbusů, do nichž se cestující dostanou až po zdolání dvou schůdků.

Bezesporu dobrou zprávou například pro vozíčkáře je tedy fakt, že od letošního podzimu by už měl být opavský vozový park zcela nízkopodlažní.

Zbývajících deset kusů starých trolejbusů bude vyměněno za zbrusu nové, které do Opavy dodá plzeňská Škoda.

„Půjde o zcela moderní techniku. Jako velký bonus pro cestující vnímám fakt, že tyto nové trolejbusy budou klimatizované. Dopravní podnik získal na jejich koupi 85procentní dotaci, pořizovací cena je 135 milionů korun. Samozřejmostí bude jejich bezbariérovost. Troufám si říci, že poté už bude Opava raritní, protože se rýsuje to, že bude jediným dopravním podnikem v České republice, který bude plně nízkopodlažní,“ konstatoval ředitel MDPO Jaromír Walaski.

Trolejbusy budou opavskému dopravnímu podniku dodány na podzim letošního roku.

„Původně mělo být všech deset do konce října. Avšak dojde k menšímu zpoždění, sedm vozů obdržíme do konce října a tři do poloviny listopadu. Staré trolejbusy nabídneme k prodeji a pokud bude mít někdo zájem, samozřejmě mu je prodáme. Jinak půjdou sešrotovat,“ pokračuje.

Ještě než začnou trolejbusy přepravovat cestující, absolvují zkušební provoz. Jejich nákladem se stanou barely s vodou a pytle s pískem. Toto se bude dít v Plzni, avšak od konce září by měl jeden tento nový trolejbus podnikat testovací jízdy už přímo v Opavě.

„Co se ovládání týká, výrobci jej koncipují tak, aby bylo vše stejné, takže nic zásadního se pro řidiče nezmění, pochopitelně dostanou vstupní informace. Mechanici na dílně však budou muset být proškoleni od dodavatele, protože skutečně jde o úplně novou techniku,“ uzavřel Jaromír Walaski.