Oprav se ujali tři odborníci z krnovské firmy Olpas Moravia - Michal Halaška, Ladislav Veréb a Marek Buček. „Při takzvané vyvazovací opravě pracujeme hlavně na podvozku Pendolina, zatímco zbytek se jen prohlédne a zkontroluje. Je nutné mít připravený plán oprav, protože při extrémních rychlostech Pendolina se může vírem vzduchu zvedat štěrk z náspu, který pak naráží do podvozku i do karoserie vlaku. K tomuto jevu dochází hlavně v tunelech. Jednu hnací jednotku Pendolina jsme již opravili počátkem srpna, na další dvě se chystáme,“ představil zajímavou zakázku jednatel Olpasu Jaromír Foltýn.

Podle něj si pražské depo vybralo k provedení oprav malou krnovskou firmu, protože je flexibilnější a operativnější než gigantické železniční opravny, má dobré reference a ovládá i některé méně obvyklé technologické postupy. Kromě šrámů, které utrpělo Pendolino běžným provozem, připadl krnovským odborníkům rovněž úkol opravit a zaretušovat díry v laku, které způsobil vandal.

„Není možné poslat Pendolino do Krnova, protože by se oprava prodražila a ani sem k nám nevede elektrifikovaná trať. Proto jsme vyslali naše odborníky do Prahy. Jejich úkolem je také opravit lak, který poškodil sedmnáctiletý vandal kameny. Naštěstí barvu na Pendolino dodala německá firma, která má zastoupení v České republice, takže nebyl problém sehnat originální odstíny tyrkysově modré, černé a stříbrné,“ dodal Foltýn.