Není rok, aby na zmíněném přejezdu s výstražnými kříži nedošlo k dopravní nehodě. Ta zatím poslední se udála na začátku loňského listopadu. Řidič dodávky s přívěsem se okolo šesté hodiny ranní snažil z vedlejší odbočit na hlavní komunikaci, která spojuje Opavu s Hradcem nad Moravicí.
Kvůli velkému provozu ovšem odbočovací manévr nedokázal zavčas provést, přívěs tak zůstal v kolejišti a nákladní vlak do něj narazil. Střet se obešel bez zranění, celková hmotná škoda byla vyčíslena na 86 tisíc korun.
Drážní inspekce před nedávnem zveřejnila statistiky za uplynulý rok. Na území České republiky došlo ke 175 nehodám na železničních přejezdech. Oproti roku 2015 tak jde o šestiprocentní nárůst. Na Opavsku se však musela řešit pouze jediná výše popisovaná událost z listopadu.
I když v tomto ohledu jsou statistické údaje pro opavský okres příznivé, přejezd „Na Rybníčkách" je jeden z nejnebezpečnějších v Česku, třebaže na něm neumírají lidé. „Od roku 2008 na něm evidujeme celkem jedenáct střetnutí, což je nejvíce v celé České republice," komentoval mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Na tuto skutečnost reaguje také Správa železniční dopravní cesty (SŽDC). V dohledné budoucnosti by přejezd jako takový měl přestat fungovat. „Bude zrušen a přebudován na železniční přechod s vyloučením jízdy vozidel a kol meandrovou zábranou (retardérem)," popisovala tisková mluvčí SŽDC Kateřina Šubová a následně dodala:
„V této věci již disponujeme pravomocným rozhodnutím Drážního úřadu. K fyzickému zrušení přejezdu dojde až po dokončení obchvatu Otic. Přesný termín realizace v tuto chvíli neznáme, předpoklad je v roce 2018."
SŽDC se prozatím snaží zvýšit bezpečnost na přejezdu na maximální možnou úroveň. V tomto ohledu intenzivně spolupracuje s Policií ČR a také Správou silnic Moravskoslezského kraje. „Bylo užito veškeré možné vodorovné i svislé dopravní značení včetně optické brzdy. Navíc průběžně udržujeme rozhledové poměry na nadstandardní úrovni, přesahující požadavky stanovené normou," uzavřela Kateřina Šubová.