Velkoplošné reklamy na vlaková spojení SC Pendolino mezi Prahou a Brnem či Vídní se objevily na jaře v ulicích Ostravy. U části cestujících vzbuzují zaslouženě nepochopení. „Nechápu, jaký smysl má, že v Ostravě jsou reklamní billboardy na vlakové spojení mezi Prahou a Brnem. Nikdo přece nepojede z Ostravy do Brna pendolinem přes Prahu,“ kroutila včera hlavou nechápavě při pohledu na billboard u vlakového nádraží v Ostravě-Svinově cestující Jana Kovářová. „My se samozřejmě snažíme oslovit také zákazníky, kteří necestují pouze mezi Prahou a Ostravou, ale snažíme se propagovat pendolino i na jižní větvi.

Pendolina jezdí do Bratislavy a Vídně, zájem cestujících je stále větš íavětší,“uvedl mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Průzkumy podle něj ukázaly, že i když je někdo z Ostravy, může cestovat velmi často pendolinem i třeba z Prahy do Bratislavy. „To znamená, že to není výsměch Moravskoslezskému kraji a Ostravě. Chceme ukázat, že je tady taková nabídka, že když budete v Praze na jednání a potřebujete na jednání do Vídně, tak jste tady zvyklí na naprostý komfort a luxus ve vlacích SC Pendolino a na to, že jezdí naprosto včas. Tak můžete tento komfort využít také na jiných linkách než na těch,na kterých jste zvyklí,“ dodal Kubala.

Jižní „pendolinová“ větev mezi Prahou, Brnem, Vídní a Bratislavou se podle něj rozjížděla později než severní větev mezi Prahou a Ostravou. Náměstek pro osobní dopravu generálního ředitele Českých drah Jiří Kolář přesto připustil, že ne všichni musejí mít pro tyto billboardy pochopení. „Uznávám, že billboardy nejsou až tak vhodné v Ostravě. Nicméně berte to jako možnou propagaci naší jižní větve, protože ta nemá zatím zdaleka takovou naplněnost jako severní větev. I když severní větev se také rok rozjížděla, než si našla své zákazníky. To znamená, že my se snažíme trošku větší kampaní teď propagovat jižní větev, Brno, Vídeň a Bratislavu,“ řekl Kolář.