Někteří považují situaci kolem ubytovny za natolik vážnou, že sepsali petici.

„Petice byla podána ve věci nesouhlasu s provozováním tohoto zařízení z důvodu velkého pohybu lidí v podnapilém stavu, častého hluku přes den a v nočních hodinách, vulgárních projevů, znečišťování okolí, častých krádeží a výhrůžek jak ze strany lidí bydlících v penzionu, tak jejich majitelů.

Petici podepsalo 103 občanů bydlících v takzvané květinové čtvrti," upřesnila Jaroslava Střížová, pracovnice odboru kontroly, interního auditu a bezpečnosti.

Lidem v okolí vadí především to, že sociální ubytovna nepatří do vilové čtvrti. „Člověk by čekal, že na takovém místě bude žití bezpečné. Namísto toho ale vznikají problémy, v těsné blízkosti penzionu se kupí nepořádek. Majitelka penzionu své podnikání podle mého nezvládá a podle veřejně dostupných informací má kapacitu jednadvacet míst, což se mi zdá nereálné," říká jedna z obyvatelek květinové čtvrti, která si nepřála být jmenována, redakce ale její identitu zná.

Provozovatelka penzionu Dagmar Vávrová nepopírá, že koncept jejího podnikání se změnil směrem k sociálnímu bydlení. „Informace, které jsou uveřejněny na stránkách, už většinou neplatí a pracujeme na jejich stažení. Například pokud je někdo na obchodní cestě a chce u nás přespat, odmítáme to.

Momentálně máme stabilně devět lidí, za které platí stát, a tři důchodce," popisuje Vávrová.

Na základě petice její podnikání prověřuje živnostenský odbor, městská policie a zabývat petičním podnětem by se měla i Krajská hygienická stanice MSK. „Mám všechno v pořádku a stížnosti považuji za neopodstatněné. Třeba sklenice, které měli rozbíjet lidé z penzionu, si rozbili ti, kteří si stěžovali. Na to mám svědky," dokončila Vávrová.

Podle tiskového mluvčího opavské policie Reného Černohorského zde v minulosti docházelo k neshodám mezi majitelem penzionu Dagmar a sousedy: „Problémy přímo s obyvateli penzionu jsme neřešili. Zabývali jsme se pouze sousedskými spory."

Ubytovna nebude zřejmě populární podnik asi nikde. Jak ale naznačují údaje opavských strážníků, jedná se spíše o problém mezi sousedy než problém s klienty ubytovny. „Během roku 2014 zasahovala hlídka na místě přibližně desetkrát. Vždy se jednalo o oznámení na chování podnapilých a podobnou problematiku. Strážníci ovšem po příjedzu na místo nic podezřelého nezaznamenali.

Nebylo možné se zpět na číslo oznamovatelky dovolat a pokaždé se jednalo o jiné jméno, nedohledatelné v evidenci obyvatel. Z toho důvodu je pravděpodobné, že šlo o záměr," informuje Petra Stonišová, tisková mluvčí opavské městské policie.

Deník bude vývoj kolem penzionu dále sledovat. Opavská radnice musí podnět z petice vyřídit do 6. února.