„Když je teplota venku plus sedm stupňů,“ informoval majitel Pneu OK Petr Bárta. Podobný názor sdílí také David Klesla z firmy Bárta František: „Výměna je dobrá, když teploty klesnou trvale k plus sedmi stupňům, tedy někdy na přelomu října a listopadu.“
Jiří Tesařík ze společnosti Pneuservis Němec, s.r.o., se spoléhá na zákon. „Vyšla vyhláška, že od prvního listopadu musí mít pneumatiky čtyřmilimetrovou hloubku dezénu neboli velikost vzorku,“ uvedl s tím, že někteří chodí měnit už nyní.
Stačí přijít s předstihem
Jak se mohou lidé vyhnout náporu? Stačí přijít s předstihem. „Lidé předejdou tlačenicím, když budou sledovat předpověď počasí a samozřejmě logicky když přijdou dřív,“ řekl David Klesla.
„Stačí přijít za dva až tři týdny, koncem října, kdy už budou přes den mrazíky,“ konstatoval Miroslav Mrovec z Barum – pneu. Vyhnout se náporu mohou lidé podle slov Petra Bárty tím, že nečekají na první sněhové vločky, ale že přijedou dřív.
Objednávky bere většina pneuservisů
„Lidé se mohou objednat dopředu, bereme objednávky i během největšího náporu,“ zmínil Miroslav Mrovec z Barum – pneu a doplnil, že je možné objednat přímo i stání v servise. „Objednat se dá v termínu před prvním sněhem,“ sdělil David Klesla z Pneu Bárta František a doplnil, že v rámci možností, když je časová prodleva, může zákazník přistavit auto a vzájemně se dohodnou.
Na domluvě staví také Jiří Tesařík z Pneuservisu Němec, s.r.o. „Po domluvě se dá objednat, objednáváme hlavně francouzská auta kvůli dílům, české vozy se například objednávat nemusí,“ podotkl.
Přijdou, až když napadne sníh
„Vypadá to vždycky strašně. Všichni přijdou, až napadne sníh,“ řekl Miroslav Mrovec. Podobně komentoval situaci také David Klesla. „Je to jako všude jinde, s prvním sněhem přichází totální kolaps, v rámci možností se snažíme vyjít všem vstříc, neustále se pracuje,“ zmínil a dodal, že by lidé neměli čekat na první sníh, kdy už od šesti hodin ranních čekají zákazníci ve frontě, aby se dostali co nejdříve na řadu.
V Pneu OK jsou na nával připraveni. „Od prvního listopadu jsou poměrně velké fronty, máme posílené směny, delší pracovní dobu,“ uvedl Petr Bárta se slovy, že to každoročně vždy nějak zvládnou a že by bylo lepší, kdyby lidé jezdili dřív a nenechávali výměnu na poslední chvíli.
Cena zimních pneu se různí podle velikosti
Cena zimních pneumatik je různá. „Cena se odvíjí od velikosti pneumatik a záleží také na kvalitě. Hliníkové disky jsou dražší, plechové naopak levnější. Záleží na zákazníkovi co chce, protože existuje dvě stě padesát výrobců pneumatik na světě,“ prozradil David Klesla s tím, že přezutí vyjde klienta od šesti set padesáti korun do dvanácti set, v ceně nejsou samozřejmě zahrnuty pneumatiky.
Miroslav Mrovec uvedl, že cena závisí na rozměru kol. „Na felicii stojí sedm set korun, na oktávku do tří tisíc,“ řekl se slovy, že výměna jednoho kola přijde přibližně na sto padesát korun. Použité pneumatiky se podle názoru Miroslava Mrovce nevyplatí kupovat.
Nákup je možný také přes internet
Většina pneuservisů poskytuje také prodej pomocí internetu. „Máme e-shop, ale moc se nevyužívá, lidé si mohou na internetu přečíst cenu služeb, kontakty, icq a skype. Mohou si vybrat,“ uvedl Petr Bárta.
Také v Barum – pneu mohou lidé nakupovat přes internet. „V internetovém obchodě nabízíme disky, pneu, kompletace, také máme dva servisy, a to v Opavě a Kobeřicích,“ uzavřel Miroslav Mrovec.