Chybějících pět miliard korun poslanci 11. prosince Státnímu fondu dopravní infrastruktury zase vrátili, takže výstavba komunikace 1/11 mohla v letošním roce alespoň částečně pokračovat. Opavanům však radost vydržela jen do letošního srpna.

Nový ministr dopravy Vít Bárta (VV) zdědil po svém předchůdci prázdnou pokladnu a vyhlásil úsporný program. Jeho obětí se stala i rozestavěná silnice I/11 v úseku Mokré Lazce po hranice měst Opava a Ostrava. Jedenáctka byla přes protesty představitelů kraje i obcí s okamžitou platností zaříznuta.

Nepomohla ani petice s více než 28 000 podpisy lidí, zděšených představou, že katastrofální dopravní situace zůstane na dlouhá léta nezměněná. Do Prahy ji ministrovi na podzim přivezla delegace, složená ze zástupců Moravskoslezského kraje, dotčených obcí i Sdružení pro rozvoj Moravskoslezského kraje.

Byla sice přijata, ale ministr od původního rozhodnutí neustoupil. Trval na stanovisku, že pro tuto chvíli peníze nejsou, a proto se do silnic v Moravskoslezském kraji nic nalévat nebude. Nezajímaly ho žádné technické argumenty ani vysvětlování, jak moc nutně kraj tuto komunikaci potřebuje.