„Cesta je velmi frekventovaná a pravidelně se mi stává, že stojím na chodníku a čekám i pět minut, než mě nějaké auto pustí. Jinou situaci zažívám jako řidič, když projíždím těmito místy,“ popsal situaci naší redakci pětatřicetiletý Martin Polák z Opavy.

Jak dále podotkl, pokaždé, když se blíží k přechodu, před ním už se pomalu tvoří kolona aut, které pouštějí chodce. „V horším případě, když přijíždím k přechodu, chodci mi skočí přímo do silnice. Je to často nebezpečné a život ohrožující situace. Zajímalo by mě, zda se město nechystá tento přechod nějakým způsobem zabezpečit,“ doplnil s tím, že možným řešením by byly například semafory, nebo postavit most či podchod.

Redakce v této souvislosti oslovila vedoucí oddělení správy dopravy a pozemních komunikací odboru dopravy opavského magistrátu Rudolfa Kleina. Ten řekl, že to, co čtenář popisuje, je asi pravda jen částečná. Souhlasí s tím, že Nákladní ulice je hodně frekventovaná a v daném úseku se tvoří občas i menší kolony vozidel v důsledku zmíněného přechodu pro chodce, kdy dávají řidiči přednost chodcům při přecházení vozovky.

„Myslím si, že je toto jeden z mála přechodů, který je řidiči plně respektován, a chodci velice často narušují plynulost dopravy v daném místě při přecházení vozovky. Není nám známo, ani ze statistik dopravního inspektorátu Policie ČR není tento přechod považován za mimořádně nebezpečný,“ uvedl Klein s tím, že se jedná o přechod, kde je zřízen bezpečnostní ostrůvek uprostřed dvoupruhové vozovky.

Chodec tímto opatřením při přecházení si podle něj hlídá vždy jen jeden směr jízdy. Jak dále zmínil, tento přechod je tak často chodci užíván, že není možno, aby chodec stál, jak popisuje čtenář až pět minut, než vozidla jemu umožní vozovku bezpečně přejít.

„Opatření, která jsou čtenářem navrhována, jsou v současné době nerealizovatelná, ať už po stránce finanční, tak i časové. Nicméně se tímto podnětem ve spolupráci s vedením města i dopravním inspektorátem budeme zabývat,“ doplnil.