„Kdy už provede dopravní podnik něco s automatem na dobíjení čipovek vedle MHD? Tento automat nefunguje skoro nikdy. Není to záležitost jednoho či pár dnů do roka, kdy na něm člověk něco chce a on nejede, opakuje se to stále. Nemůže podnik automat nějak vyměnit nebo vyreklamovat? A jaké jsou vlastně důvody tak hojné poruchovosti? A neuvažuje se třeba o instalaci podobného stroje i jinde v Opavě?"

Na jeho dotazy odpovídá dopravně-technický náměstek Městského dopravního podniku v Opavě Libor Pěčonka: „Nemůžu plně souhlasit s názorem, že předprodejní automat nefunguje skoro nikdy. Je to však jen technika jako každá jiná a různé potíže nelze vyloučit. Odstavení předprodejního automatu v těchto dnech souvisí s obměnou stávajícího odbavovacího systému, kdy nejde skloubit všechny nové požadavky na tento systém se stávající funkčností současného systému.

V rámci naší informace o záměru obnovy odbavovacího systému jsme žádali cestující veřejnost, aby v těchto dnech projevila více trpělivosti s kvalitou našich služeb. V kratším časovém horizontu určitě neplánujeme pořízení dalšího přístroje, co bude dál, nevím. Naším záměrem je rozšířit naše služby také o e-shop, který by plně nahradil tento přístroj."

Vážení čtenáři, také vy máte možnost klást na této straně své dotazy jak vedení opavské radnice, tak i různým dalším osobnostem Opavy a Opavska. Dotazy lze zasílat na adresu Opavský a hlučínský deník a týdeník Region, Na Rybníčku 56, Opava, nebo na emailovou adresu: tomas.pustka@denik.cz, nebo klara.jarosova@denik.cz.