V době druhé světové válce totiž projela východní frontu v Rusku. Dopadla špatně, zůstalo z ní jen torzo nabízené na veteránských burzách. Vypadalo to, že z mrtvých nevstane, jenže pak toto torzo koupil od svého kamaráda Daniel Halfar z Kobeřic.

A motoka značky DKV, řady NZ 350, rok výroby 1943, začala vstávat z popela.

„Čtyři roky jsem ji dával podle prospektů dohromady, sháněl po burzách součástky,“ vypráví Daniel Halfar, povoláním truhlář. Jeho zásluhou tak mohla motorka – veteránka přijet před několika dny do Štěpánkovic na sraz historických vozidel.

Daniel Halfar o ní hovoří jako o své srdeční záležitosti: „Tento motocykl se vyráběl už před válkou a na svou dobu byl velice moderní. Hitler pak po první zimě v Rusku tyto motocykly zrekvíroval a od roku 1943 začal dělat z jejich civilní verze vojenskou. Takže tento exemplář je vojenský speciál, jakých je dnes už málo.“

O tom, že motorka byla za války v Rusku, svědčí i to, že pod pískovou barvou byla z důvodu nenápadnosti na ruských sněhových pláních bílá. A kdo na ní tehdy jezdil? „Motospojky, průzkumníci,“ dodává Daniel Halfar.

Akci, na niž se do Štěpánkovic sjelo několik desítek majitelů historických automobilů a motorek, pořádal Motoclub Kravaře. Ten funguje od roku 1994 a má 64 členů. Více zde (včetně fotogalerie)