Optimalizace, kterou se zabývá externí společnost, by měla především prověřit, kudy vlastně opavské autobusové a trolejbusové linky jezdí a jestli je to takto v pořádku, případně by mělo dojít k nějakým změnám. Na konci tohoto průzkumu by měl vzniknout výstup.

Nějaké nápady už v Městském dopravním podniku Opava (MDPO) mají. „Vizí je vytvořit okružní linku, protože vše vlastně jezdí od zastávky Divadlo na různé strany, avšak spojení okrajových částí města chybí,“ přibližuje ředitel MDPO Pavel Gebauer.

V den státního svátku 17. listopadu vysadili zástupci Moravskoslezského kraje třicet stromů v aleji v Radkově na Opavsku. Foto: Archiv Moravskoslezského kraje
Třicet stromů k třicetiletému výročí sametové revoluce

Nová zastávka by mohla vzniknout například i v místě za pavilonem „V“ Slezské nemocnice, v němž sídlí například chirurgie, ortopedie, ARO či gynekologicko-porodnické oddělení.

„Jedná se o pozemky města, které by měly být prodávány za účelem výstavby rodinných domů. Je tedy v plánu, že se stávající linka rozšíří do tohoto místa,“ vysvětluje dopravně-technický náměstek MDPO Jan Štěrba. Podle Pavla Gebauera se tím také zlepší docházková vzdálenost pro seniory.

Kostel v Budišově nad Budišovkou.
Kostel představuje dominantu Budišova nad Budišovkou

„Protože například z Olomoucké je to na chirurgii poměrně daleko. Pokud tedy například linka 215 nebo nějaká jiná zastaví hned za chirurgií, vzdálenost se podstatně sníží,“ míní.

Pokud to technické parametry umožní, vznikne nová trasa v budoucnu možná i v Nákladní ulici pod Obchodním centrem Breda&Weinstein.

Výsledky průzkumu by měly být známy příští rok na jaře.