Obyvatele Opavy a daňové poplatníky to ale nevyjde zrovna nejlevněji. Radnice míní vypsat výběrové řízení a předpokládá, že za tyto dva „otesánky" ze své pokladny vytáhne téměř šest milionů korun. Podle slov náměstka primátora Daniela Žídka (ČSSD), který se v nákupu radarů angažuje a obhajuje ho, bude padesát procent částky splaceno po výběrovém řízení, druhých padesát procent až po roce provozu.
O radarech se začalo hovořit na podzim roku 2011, kdy byla Opava zařazena do pilotního programu ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu na území města. Městu pak byla půjčena dvě zařízení pro úsekové měření rychlosti po dobu čtyř měsíců, konkrétně od října 2011 do konce ledna loňského roku. Radary Hlásce tehdy zdarma zapůjčila firma Omnipol.
V rozhovoru, který tehdy naše redakce s Danielem Žídkem vedla, náměstek na otázku, zda se může stát i to, že radnice Omnipolu radary vrátí a firma nedostane ani korunu, odpověděl: „Ano, i to se může stát. Je to součást smlouvy." Zda se nyní Omnipol do výběrového řízení přihlásí, nelze v tuto chvíli na sto procent říci.
Zapůjčené radary byly v roce 2011 po dohodě s Policií České republiky umístěny v místech, kde řidiči nejčastěji porušují dopravní předpisy. Jedná se o městské části Komárov a Malé Hoštice. Podle Žídkových slov zkušební provoz ukázal, že se rychlost projíždějících aut snížila v obou úsecích, což mohli zaznamenat i samotní občané daných městských částí. „Rada města proto nyní rozhodla o zakoupení dvou radarů natrvalo," pokračoval.
Radary nebudou ale monitorovat pouze místa zkušebního provozu, ale také úsek od silnice Ratibořské po Stříbrné jezero či průjezd Vlaštovičkami. Podle tiskové mluvčí města Lady Dobrovolné je v předpokládáné šestimilionové částce zahrnuto i DPH a roční servisní náklady.
„Osobně jsem přesvědčen, že se tato investice městu vrátí nejen prostřednictvím financí vybraných za dopravní přestupky, což rozhodně není prioritní, ale také zvýšením bezpečnosti na měřených úsecích," uzavřel Žídek.