Po jejím skončení získá momentálně zchátralé nádraží historickou podobu, jakou známe z dobových pohlednic.

Investorem oprav, které přijdou na 78,8 milionu korun je Správa železnic. „Jde o celkovou rekonstrukci za účelem zlepšení stavebně-technického stavu a veřejně přístupných prostor. Budova bude bezbariérová, dojde i k jejímu zateplení. Nově zde vzniknou prostory pro potřeby Policie České republiky,“ uvedla před nedávnem pro Deník mluvčí Správy železnic Nela Friebová.

close Vizualizace nové podoby nádraží. info Zdroj: se souhlasem Správy železnic zoom_in Vizualizace nové podoby nádraží.

V prostorách nádraží se nachází i pobočka České pošty, která by zde měla zůstat zachována i po skončení oprav. Kromě samotného nádraží se obnovy dočkají i prostory před ním. To už bude v režii opavského magistrátu.

„Opraví se stávající chodníky, bude položena nová dlažba, silnice dostane nový asfalt. Vybuduje se také veřejné osvětlení,“ přibližuje Roman Konečný z tiskového oddělení Hlásky. S těmito pracemi by se mělo začít v době finišování rekonstrukce nádražní budovy, což by mělo být někdy v létě příštího roku.

Nádraží Opava západ začalo fungovat pod názvem Opava – Centrální nádražní v roce 1872. Tedy v témže roce, kdy zahájila provoz trať z Opavy do Krnova. V roce 1895 pak došlo k jeho propojení se starším nádražím Opava východ.