Následující dotaz nám zaslal čtenář, který si nepřál uveřejnit své jméno, ale redakci je známo. „Sleduji dlouhodobě plány na obnovu a rekonstrukci zastávek městské hromadné dopravy v Opavě. Pokud by měla být jedním z kritérií opravy vytíženost zastávek, pak bych navrhoval takovéto řešení: čím víc frekventovaná zastávka, tím větší komfort pro cestující.
V této souvislosti mě zajímá, jestli dostane zastávka u Hypernovy lavičku, na které by si mohli cestující odpočinout a zda zastávky na Olomoucké ve směru do města i z města čeká také oprava a případně jaká.“
Na dotaz odpovídá mluvčí opavské radnice Jan Šindler: „Jde o to, že myšlenka, že čím víc frekventovaná zastávka, tím větší komfort pro cestující, je v jádru dobrá a výstavba přístřešků se jí v zásadě řídí, neplatí ale za všech okolností. Například v ryze historické zástavbě by moderní prosklený přístřešek nemusel působit nejlépe, na jiných místech mohou přístřešku bránit vlastnické vztahy k pozemkům, jinde zase mohou výstavbu komplikovat inženýrské sítě.
Jinak ale souhlasím, že vytížené zastávky městské dopravy by měly nabízet co nejlepší možné zázemí. Pokud někde den co den nastupuje velké množství lidí, měli by mít tito cestující čekání co nejpohodlnější. Nejnověji jsou plánovány úpravy na zastávce u nemocnice na Olomoucké ulici (ve směru na centrum), kde denně čeká okolo 1 850 lidí.
Dále jsou to úpravy na Praskově (směr Kylešovice), kde čeká denně zhruba 1 100 cestujících a na zastávce na Bílovecké (Vaníčkova, směr centrum), kde nastupuje téměř 600 lidí. Jde o čekárny s rovnou střechou a s lavičkami, jaké je možné vidět například na Praskově, Ratibořské či u divadla. Zastávka u Hypernovy nepatří k tak frekventovaným zastávkám, takže v letošním plánu výstavby a rekonstrukce zastávek není zahrnuta. V případě zájmu ale může být zahrnuta do některé další etapy úprav.