Osmadevadesát milionů má stát první etapa revitalizace Stříbrného jezera. Ta mimo jiné zahrnuje vybudování potřebné infrastruktury, přístupu k jezeru pro cyklisty a chodce nebo lávky přes řeku. Zatím ale nikdo neví, kdy se začne stavět.

„V rámci projektu je také navržena lávka přes řeku Opavu, která umožní propojení tohoto území také s Městskými sady. Pod ulicí Rolnickou u zastávek MHD bude pro zajištění bezpečnosti pěších vybudován podchod," popisuje plán náměstek primátora Dalibor Halátek (Změna pro Opavu).

Lávka má být jednopólová, s visutou konstrukcí s nosným kabelem oboustranně kotveným do pylonů. Mostovka bude železobetonová, podélně předepnutá, složená z prefabrikovaných dílců.

V projektu je navržena lávka přes řeku Opavu, která umožní propojení tohoto území s Městskými sady.

Přes řeku Opavu by měla vést nová lávka.

„Délka přemostění bude činit 61,7 metru. Nosná konstrukce bude mít šestašedesát metrů," pokračuje náměstek.

Prvky, které se mají u jezera objevit po první etapě opravy, mají zajistit také větší bezpečnost plavců. „Počítá se i s instalací plovoucích mol. Ta budou umístěna v bezprostřední blízkosti pláží a v místě bývalých ostrůvků. Ve východní zátoce budou umístěny plovoucí ostrůvky, které zlepší podmínky pro život a rozmnožování vodního ptactva," doplnil Martin Dostál z odboru rozvoje města a strategického plánování.

Poslední odhady zaměstnanců magistrátu hovořily v souvislosti se začátkem prací o počátku letošního roku. Termín ale nepotvrdili a konkrétní harmonogram zatím neposkytlo ani ministerstvo financí, které bude revitalizaci hradit. Opava zaplatí pouze zhruba čtyři miliony, které jsou takzvanými nezpůsobilými náklady.

„Investorem je stát, který projekt hradí v rámci revitalizace po někdejší důlní činnosti," uzavřel Dostál.

Poprvé se o proměně Stříbrného jezera v rekreační zónu uvažovalo už v 70. letech minulého století, s realizací se však začalo teprve v roce 2005. Až o šest let později se městu podařilo vykoupit pozemky, které bude stát k realizaci potřebovat.