Během zmíněné první etapy chtějí radní zajistit výstavbu dosud chybějící dopravní i technické infrastruktury.

Návštěvníci využívají nejčastěji jihozápadní část lokality mezi jezerem a silnicí a v plánu jsou proto opatření vedoucí k usměrnění a zlepšení rekreačních funkcí. Prostor severně a východně od jezera včetně břehu nebude naopak touto etapou vůbec řešený.

Břehy jezera budou upravené tak, aby působily přirozeně.

Bezpečnost plavců zvýší plovoucí mola v blízkosti pláží a v místech bývalých ostrůvků. Silnice podél jezera je velmi frekventovaná a pro větší bezpečnost pěších návštěvníků bude proto u zastávky městské hromadné dopravy vybudován podchod. Součástí první etapy projektu bude i lávka.

„Propojí městské sady a oblast Stříbrného jezera. Bude sloužit k převedení pěší a cyklistické dopravy mezi oběma lokalitami," vysvětluje smysl její budoucí existence primátorův náměstek Dalibor Halátek (Změna). Lávka bude jednopolová s visutou konstrukcí s nosným kabelem oboustranně kotveným do pylonů.

Mostovka bude železobetonová, podélně předepnutá a složená z prefabrikovaných dílců.

„Délka přemostění bude 61,7 metru a nosná konstrukce bude mít 66 metrů," přibližuje některé z technických detailů Martin Dostál z odboru rozvoje města a strategického plánování opavského magistrátu.

Městu ještě zbývá nechat vypracovat realizační dokumentaci pro výběr zhotovitele stavby. „Potom už všechny podklady urychleně předáme zástupcům státu," dodává Dalibor Halátek. Náklady na stavební práce uhradí převážně stát v rámci revitalizace po někdejší důlní činnosti.

Podle stavební dokumentace jsou odhadované na 82 milionů korun bez DPH.