Kdo chce z Husovy odbočovat vlevo, měl by se obrnit slušnou dávkou trpělivosti. Kolony aut jsou v těchto dnech ještě markantnější, protože je ve směru do centra od křižovatky s Rooseveltovou do 25. června uzavřena Hradecká ulice. Řidiči to berou objížďkami i přes Husovu a doprava kolabuje.

Na sociálních sítích se proto v diskuzích začal oprašovat několik let starý nápad, a sice, že by na křižovatce mohly vyrůst semafory, které by dopravu lépe korigovaly. Rovněž na naši redakci se několik čtenářů s podobnými dotazy obrátilo.

Zeptali jsme se proto na magistrátu, jestli se semaforů na této křižovatce řidiči někdy dočkají, nebo jde spíše jen o utopii. Vyhrává druhá varianta. Roman Konečný z tiskového oddělení radnice sice přiznává, že možnost postavení semaforů existuje, ale zatím se rozhodně nic takového neplánuje.

„S problematikou této křižovatky je město obeznámeno, podnět pro návrh jejího světelného řízení zazněl už před několika lety na Dopravní konferenci v Ostravě, kde byl i projednáván,“ konstatuje Roman Konečný.

Křižovatka ulic Husovy a Olomoucké, Opava, 18. června 2021.Křižovatka ulic Husovy a Olomoucké, Opava, 18. června 2021.Zdroj: Deník/Veronika Bernardová

O kousek dál bude nový rondel

Zůstalo však jen u projednávání. Podle vyjádření magistrátu by totiž semafory nadělaly více škody než užitku. „Město má dlouhodobě v záměru vybudovat kruhový objezd v místě stávající průsečné křižovatky ulic Olomoucké a Vančurové. V důsledku „dávkování“ vozidel zřízením světelného řízení v křižovatce ulic Olomoucké a Husovy může být kapacita zmíněné okružní křižovatky Olomoucká X Vančurova negativně ovlivněna,“ vysvětluje Konečný.

„Dalším problémem světelného řízení je absence řadicích pruhů a s tím spojená prodleva času potřebného pro průjezd křižovatkou, zejména při odbočování vlevo. Předpokládá se tedy, že by došlo ke zdržení MHD,“ přidává důvod, proč semafory nedostávají od města „zelenou“.

A jsou i další. Za současného stavu je umožněno zásobování obchodů a dalších komerčních objektů podél Olomoucké ulice. „To by nadále nebylo možné zachovat. V neposlední řadě jde i o velkou finanční náročnost nejen zřízení, ale také budoucí údržby světelně řízených křižovatek obecně spolu s obecnými požadavky pro zachování homogenity provozu na pozemních komunikacích,“ dodává.