Stavba poslední etapy severního obchvatu Opavy, která právě začala, bude spolufinancována z Operačního programu Doprava 2014 2020.

„Za rok po zprovoznění východní části severního obchvatu, který pomohl od tranzitní dopravy severovýchodní části města, zahajujeme druhý úsek. Ten dokončí napojení obchvatu na silnice I/57 a I/11 a přinese další zvýšení plynulosti a bezpečnosti dopravy i úlevu obyvatelům, tentokrát zejména ze severozápadní části Opavy,“ podtrhl jeho význam generální ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl.

Délka hlavní trasy je 5,1 kilometru a na ní bude vybudováno osmasedmdesát stavebních objektů. Vítězné sdružení firem pod vedením akciové společnosti Metrostav Infrastructure ji vybuduje za 994,2 milionu korun bez DPH. Ke zprovoznění západní části severního obchvatu by mělo dojít v září 2023.

Od vydání územního rozhodnutí na tuto stavbu uplynulo pět let.

„Když vezmu v úvahu, že průměrná délka přípravy staveb u nás přesahuje patnáct let, jde o velmi dobrý výsledek. Pomohli nám vlastníci pozemků, což bylo rozhodující. Rád bych jim za to znovu poděkoval. Fungovala i velmi dobrá spolupráce mezi naším Sdružením, opavskou radnicí, Moravskoslezským krajem a státem. Pevně věřím, že společný tah na branku bude pokračovat i u dalších dopravních staveb, které jsou pro město životně důležité. Klíčové je, abychom si přípravu dopravních staveb zbytečně nezdržovali sami,“ říká tajemník Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 Martin Dostál.

Nový rondel, který se už před Komárovem staví, vyřeší letitý problém s vyjížděním aut od Kylešovic ze silnice II. třídy na „jedenáctku“, která je hlavním silničním tahem mezi Opavou a Ostravou.

Řidičům nezbývá, než se s dopravními omezeními na čas smířit a snad je utěší vědomí, že pak budou jezdit komfortněji a hlavně bezpečněji.

Nový rondel dokončí stávající jižní obchvat, který je už v provozu od roku 2012.

„Jsme rádi, že tato stavba už běží. S její realizací jsou spojeny dopravní komplikace. Není to nic jednoduchého, ale je v rukou zhotovitele, aby stavební práce běžely, jak mají,“ konstatuje Martin Dostál. Nová komunikace bude dlouhá 417 metrů a přijde na 36,8 milionu korun. Nezbývá než doufat, že dopravní omezení nakonec nebudou tak dlouhá. Opavané očekávají, že stavební firma bude na stavbě intenzivně pracovat s ohledem na omezení, kterým jsou momentálně vystaveni.