Opavské středisko na tom ještě až tak zle není, ale zásoby se mu už také krátí. „Pokud bude zima pořád silná, můžeme vydržet možná ještě čtrnáct dní. Máme polovinu února a nesněží, takže silnice první třídy solit nemusíme.

Ale například vloni jsme museli vysypat 600 tun soli ještě v březnu,“ říká vedoucí opavského střediska Karel Sýkora.

V opavském skladu silničářům zbývá kolem 1 400 tun soli a uvítali by dalších alespoň 500 tun. Letos v lednu vysypali na silnice první třídy největší množství soli za posledních šest let.

„V distribuci je jí teď nedostatek a s tím nic nenaděláme. Smlouvy máme podepsané a urgujeme dodávku, ale zatím marně,“ vysvětluje Karel Sýkora. Zásoby pevného posypového materiálu jsou dostatečné. Letošní průběh zimy byl hodně drahý, a to se zákonitě projeví při jarních vysprávkách mrazem rozhlodaných děr.

Na jejich odstranění budou silničáři, kterým zima nedovolila šetřit, zřejmě nuceni sáhnout na finance pro běžnou údržbu. Tyto peníze však zase budou chybět jinde. Mráz, sníh a led se na povrchu silnic všech tříd podepsal hodně čitelně a mnohé komunikace už teď začínají připomínat tankodrom.

Zima však stále ještě nekončí a meteorologové nový sníh také nevylučují. Opravovat silnice v mrazivém prostředí nelze, a silničáři proto nedočkavě vyhlížejí jaro. „Podle stavu počasí jsme připraveni nastartovat koncem března nebo v dubnu opravy nejpoškozenějších silnic v naší působnosti.

Bohužel jich bude dost,“ dodává Karel Sýkora.