Slibuje to alespoň společnost BQZ Moravia, která zvítězila ve výběrovém řízení na dvacetiletý pronájem Slezanky. BQZ Moravia patří do skupiny firem, která v Opavě vybudovala nové obchodní centrum Breda&Weinstein.

Pronájem dostala na dvacet let s podmínkou investice do oprav. S nájmem tak získala i povinnost upravit její fasádu. „Závazku chceme dostát letos na podzim," slibuje zakladatel a řídící partner společnosti Develon Radim Bajgar. „Ve smlouvě je tato klauzule zakotvená a úprava bude dohodnutá se statutárním městem Opavou jako s vlastníkem objektu. Nájemce nám dosud žádný návrh nepředložil," říká primátorova náměstkyně Pavla Brady (SZ).

„Slezanku máme teprve nyní digitálně zaměřenou a v průběhu března začneme pracovat s architektem na návrhu," vysvětluje Radim Bajgar.

Slezanka byla kolem 60. let minulého století postavená ve vybombardované části původní zástavby Horního náměstí jako obchodní komplex. Urbanisticky nepovedený objekt je dodnes smutným reprezentantem své doby.

Město koupilo jeho část od soukromého majitele za nemravnou částku 270 milionů korun a tuto sumu Opavané bývalému vedení opavské radnice dodnes neprominuli. Radní pak přemýšleli, jak s tímto předraženým majetkem naložit. „Nápad pronajmout Slezanku na dvacet let se mi nelíbí a nepovažuji ho vůbec za šťastný. Jde o spoustu let, kdy bude pro další řešení zablokovaná," uvedl ještě před výsledkem výběrového řízení na nájemce exprimátor Zbyněk Stanjura (ODS).

Slezanka postupně chátrala, obchodníci ji opouštěli a nový život jí měl vdechnout jediný nájemce. Do výběrového řízení na pronájem Slezanky se přihlásili zájemci dva a nabídka společnosti BQZ Moravia byla pro město výhodnější. „Hlavní podmínkou ve výběrovém řízení byl způsob využití objektu, doba trvání nájmu i jeho výše a vzhledem k místu a charakteru budovy také přidaná hodnota," uvádí kritéria výběru vedoucí odboru majetku města Pavel Vltavský.