Spokojené zákazníky mají od pátku úředně potvrzené Ivo Honajzer – A. V. C. Dům hudby na Kolářské ulici v Opavě, Boris Peterek - Servis a prodej kancelářské techniky na Ostrožné ulici v Opavě a Eduard Skaba - Penzion Svatý Florian na ulici Generála Svobody v Hlučíně. V prodejně Ivo Honajzera je ceněno hlavně příjemného vystupování prodavačů s vysokou odborností a jejich ochoty v jednání se zájemci o koupi.

U Borise Peterka byly vyzvednuty především rychlé servisní opravy kancelářské techniky, ochota personálu pro okamžitou pomoc v opravě a dokonalé dodávky náhradních dílů i příslušenství. Hlučínský Penzion Svatý Florian vznikl citlivou rekonstrukcí bývalé hasičské zbrojnice a součástí je útulná restaurace s krbem. Zákazníci ho rádi navštěvují pro příjemnou atmosféru i pro kulinářský zážitek a odcházejí spokojeni, což dávají jasně najevo. "Cena Spokojený zákazník nepředstavuje pro firmu pouze visačku vysoké kvality. Je i signálem pro spotřebitele, že v ní najdou vstřícnost a kvalitu. To je důležitá informace také pro návštěvníky našeho regionu, že na severní Moravě a ve Slezsku služby s puncem vysoké jakosti nechybí," řekl hejtman Moravskoslezského kraje Evžen Tošenovský.

Z původně navržených padesáti podnikatelů bylo do užšího výběru zařazeno šestnáct a ocenění se dočkalo deset subjektů. Nominaci navrhují členové Sdružení českých spotřebitelů, kteří opakovaně navštěvují prodejny, firmy či provozovny a všímají si, mimo jiné, jaká je nabídka zboží a kvalita služeb. Nominovat firmu na udělení ceny mohou také zástupci místních nebo podnikatelských samospráv. Získaný titul Spokojený zákazník má firma právo používat dva roky.