Kdo ze zodpovědných v čele s hejtmanem Jaroslavem Palasem, kteří 25. března s velkou slávou poklepávali na základní kámen v Hrabyni, tušil, že po dvaadvaceti dnech dojdou peníze? Šokující informaci, že peníze došly, přivezl koncem minulého týdne do Ostravy ministr dopravy Petr Bendl (ODS).

Hlavním problémem podle všeho je to, že stavba, kterou měl financovat Operační program Doprava, se do schválených projektů nedostala a stále není zařazena do projektů financovaných evropskými penězi. Na toto nebezpečí upozorňoval jako jediný náměstek Státního fondu dopravní infrastruktury Tomáš Čoček už při slavnostním poklepu na kámen.

Představitelům obcí Hrabyně, Velká Polom a Mokré Lazce zpráva připravila infarktové stavy. Hrabyňská starostka Zdenka Jordánová je připravena podniknout kroky, aby stavba pokračovala. Spojí síly s Velkou Polomí a Mokrými Lazci a společně budou kontaktovat všechna města i instituce, které mají s výstavbou co do činění. Doufá, že jim aktivně pomohou také regionální poslanci.

Ze zákonodárců opavského okresu znal „jobovku“ jen poslanec Miroslav Krajíček (ODS). „Některé kroky k tomu, aby názor mohl být ještě přehodnocen, už sice podnikám, ale moc optimisticky to zatím nevidím,“ říká Krajíček.

Opavský poslanec Miroslav Opálka (KSČM), hlučínský poslanec Pavol Kubuš (ČSSD) i opavský senátor Václav Vlček mají zatím informace pouze z médií. Shodně tvrdí, že si nejdřív zjistí všechny podrobnosti přímo u pramene a pak zváží možnosti pomoci. Opavský poslanec Václav Klučka (ČSSD) je v současné době s výborem pro obranu mimo republiku.

Opavský primátor Zbyněk Stanjura (ODS) věří, že se všechno vyřeší a stavba komunikace 1/11 bude pokračovat. „Ministr Bendl mi při osobním jednání slíbil, že bude hledat takové řešení, aby výstavba mohla pokračovat. Smlouva s dodavatelem je podepsaná a věřím, že se peníze najdou. Zřejmě budou hledány i jiné zdroje financování. Lobbovat za pokračování stavby bude jak statutární město Opava, tak i Moravskoslezský kraj,“ slibuje primátor.

Silnice I/11 spojující Opavu s Ostravou měla být zprovozněna před Vánocemi v roce 2011. Stavba úseku dlouhého 9,75 kilometru má být dokončena ve druhé polovině roku 2012.

Čtěte: Jsme rádi, že jsme se toho dožili (25. března)