Alespoň pro léta 2009 a 2010 tedy žádné problémy s dofinancováním nehrozí. Podle tajemníka Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 a I/57 Martina Dostála jev porovnání s rokem 2007 výdajový rámec rozpočtu SFDI zhruba nižší o 3 miliardy korun.

Ministerstvo dopravy společně se SFDI však plánuje rozpočet dorovnat. „Vládou České republiky schválený návrh SFDI na rok 2009 je sestaven jako vyrovnaný s příjmy a výdaji ve výši 84,4 miliardy korun,“ uvedl Dostál.

Podle slov náměstka sekce pro realizaci zdrojů SFDI Jiřího Nováka financování výstavby Spojky S1 není nijak ohroženo. „Spojka S1 v Opavě je financována ze zdrojů Evropské unie, z úvěru Evropské investiční banky a zdrojů SFDI. Zprovoznění této spojky není v žádném případě ohroženo. Počítáme s tím, že následně by mohly proběhnout některé dokončovací práce. V žádném případě však není problém v průběhu roku 2009 a 2010 podle skutečné potřeby na stavbě financování upravit,“ uvedl Jiří Novák.

Na stavbu spojky S1 plynule naváže výstavba východní části severního obchvatu města.

Jakou má Opava zkušenost s vykupováním pozemků určených ke stavbě obchvatu? Město Opava podle slov Martina Dostála pomáhá státu s výkupem pozemků pro klíčové dopravní stavby na území města.

„Preferujeme dohodu s jednotlivými vlastníky pozemků. Pozemky tak vykupujeme za vyšší než administrativně stanovenou cenu. Tento postup město zvolilo např. před zahájením výstavby rondelu v Jaktaři nebo nedávno u tzv. Jižního obchvatu. Významně se tak urychluje samotné zahájení jednotlivých staveb,“ uzavřel Martin Dostál.

Spojka S1 by měla být dokončena v listopadu 2010. Východní část severního obchvatu Opavy by se měla začít budovat v únoru 2010 a dokončena má být v květnu 2013. Západní část severního obchvatu právě prochází schvalováním investičního záměru.