Právě tudy má totiž vést už za dvaadvacet měsíců dlouho očekávané propojení silnic I/11 a I/56 nazývané jako Spojka S1. Dvoupruhová silnice je první dopravní stavbou, která se v budoucnu stane součástí prstence obchvatů Opavy.

Slavnostního poklepání na základní kámen stavby se účastnil také primátor Opavy Zbyněk Stanjura. „Přeji jak investorovi, tak zhotoviteli stavby, aby průběh stavby provázelo co nejméně problémů. To, že problémy budou je naprosto jisté. Těším se za těch dvaadvacet měsíců, kdy tento úsek otevřeme,“ uvedl mimo jiné Stanjura.

Zástupce hejtmana kraje Pavol Lukša podotkl, že hlavním úsilím jeho úřadu bylo vždy kvalitní propojení Opavy na sousední Ostravu. „Prioritou kraje bylo vždy kvalitní napojení a dostupnost Ostravy s Opavou a já myslím, že tato první část je jen třešinka na dortu,“ uvedl. Podle něj bude daleko důležitější rychlostní čtyřproudová silnice, která spojí hranice okresu Opava a Ostrava a začne se stavět letos na podzim.

„Cílem kraje bylo, aby bylo kvalitně napojeno další velké město v regionu, což je Opava, a myslím si, že se tato práce podařila,“ doplnil Lukša. Spojka S1 bude dlouhá zhruba 1,76 kilometru, bude ji tvořit také pět mostů o celkové délce 401 metrů. Stavba nebude zahrnovat žádné mimoúrovňové křižovatky a protihlukové zdi.

Náklady na stavbu se vyšplhaly na více než 775 milionů. Více technických detailů upřesnil ředitel ostravské správy Ředitelství silnic a dálnic České republiky (ŘSD) Lubomír Hýbl. „Smlouva je uzavřena na dvaadvacet měsíců na zprovoznění a 31 měsíců na celé ukončení stavby. Vycházínám to na březen roku 2010,“ uvedl. Podle Hýbla se určitě ŘSD pokusí zprovoznit stavbu do zimy roku 2009.

To ale bude záležet na počasí a také na tom, jak se stavba bude dařit. „Finanční prostředky na tuto stavbu jdou z operačního programu Doprava, takže si tady užijeme nového financování, které ještě nemáme vyzkoušené. Doufejme tedy, že peníze budou a nebudou problémy s financováním,“ doplnil Lubomír Hýbl.