VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Kam kráčíš, město Opavo?

OPAVA -Jak se rozvíjí město Opava? Co by chtělo a mělo do roku 2015 zlepšit? Jak funguje komunikace mezi magistrátem a občany? Na to se snaží hledat odpovědi právě vznikající strategický plán města.

23.6.2007
SDÍLEJ:

Úvodní seminář ke strategickému plánu pro město Opavu.Foto: DENÍK/Milan Freiberg

Dokument by mě nahradit původní plán z roku 2000. Úvodní veřejný seminář v aule Slezské univerzity nebyl ve čtvrtek věnován jen jemu, ale také plánu územnímu a způsobu získávání dotací na investiční akce města. Ačkoliv účast nebyla tak hojná jako při veřejném představení projektu Na Rybníčku v květnu, přesto občané projevili o seminář živý zájem. Atmosféra v sále nebyla ani zdaleka tak emotivně napjatá a bouře se v průběhu semináře odehrála jen venku, za okny budovy. „Trvale nežiji v Opavě, ale mám v plánu se sem znovu vrátit. A proto jsem tady, zajímá mě, co čeho jdu, jaká je a bude Opava,“ uvedl jeden z diskutujících Martin Zelinka.

Seminář se snažil ukázat, jaké výstupy může mít nově tvořený strategický plán (SP) a jaké bude mít napojení na územní plán (ÚP). Když například závěry SP určí, že Opava potřebuje průmyslovou zónu, má ÚP za cíl najít odpovídající plochy pro ni. Lidé v sále přesto čekali spíše konkrétní názory a prostor pro konkrétní připomínky. Ty se ale na úvodním semináři moc neobjevovaly. Občané také do veřejné diskuse zapojili i primátora Zbyňka Stanjuru, ačkoliv původně přišel jen jako divák. „Přijímáme podněty zvenku jak zlepšit komunikaci s veřejností,“ uvedl Stanjura.

Na příkladu sochařského sympozia Nová místa ale upozornil na to, že mnohdy sama veřejnost o tuto komunikaci nemá zájem. „Sympozium tehdy řešilo významné veřejné prostory města. Nám se ale sešlo jen asi osmdesát odpovědí. A je otázkou, jestli je to o moc jiný vzorek než necelá padesátka našich zastupitelů,“ doplnil Zbyněk Stanjura.

Druhý blok patřil představení územního plánu, které měl ve své režii hlavní architekt města Zdeněk Bendík. „Opava by měla mít nejen zemědělství, ale i lehký průmysl, samotné školství nás neuživí. Jde o to, aby všechny složky byly vyvážené,“ uvedl priority města. Podle jeho názoru by se průmysl měl přemístit z centra města do průmyslových zón. V tomto bodě však oponoval jeden z přítomných občanů. „Na jednu stranu uvádíte, jak jste rád, že se průmysl stěhuje z centra pryč, a na druhou stranu průmyslové zóny za městem ukrajují z úrodné půdy,“ uvedl Martin Zelinka.

Zdeněk Bendík také připomněl, že občané mají možnost nahlédnout do nového zadání územního plánu už jen do čtvrtého července. Zatím těch, kteří toho využili, nebylo mnoho. Koordinování práce všech pracovních skupin, které se podílejí na vzniku nového strategického plánu (SP), má na starost Petr Šnejdar, ten také seminář z větší části řídil. Na dotaz občanů, zda mohou plán oni sami připomínkovat, odpověděl: „Hodně se spoléháme na práci těch občanů města, které jsme vybrali do našich pracovních skupin a kteří nám pomáhají vytvářet SP. Předpokládáme ale, že by jej mohli připomínkovat i sami občané prostřednictvím kontaktních osob, které plánujeme zveřejnit,“ uvedl Petr Šnejdar.

Představitelé města dali najevo vůli zlepšovat komunikaci s občany. „Nově jsme se rozhodli využít k propagaci svých projektů vitríny na autobusových zastávkách. Brzy se na nich objeví vizualizace projektu Na Rybníčku,“ uvedla vedoucí odboru prezentace a vnějších vztahů města Jana Foltysová. Třetí blok semináře se věnoval hlavně získávání dotací na různé investiční projekty města. Vystoupili v něm Martina Dorazilová a Martin Dostál, oba z oddělení rozvoje města. Dotazy občanů směřovaly například k tomu, na jaké velké projekty chce město získat dotace z evropských fondů. „Z velkých investičních plánů chceme získat podporu pro projekt Na Rybníčku a také pro obecní dům. Evropská unie nás již podpořila například při rekonstrukci budovy Hlásky, při rekonstrukci Dolního náměstí nebo rekonstrukci Městského koupaliště,“ informoval o málo známých skutečnostech Petr Šnejdar.

23.6.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

SERVIS

annonce-logo

Nabídky práce

+ Podat inzerát

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič autobusu 19 000 Kč

Řidiči autobusů, trolejbusů a tramvají ŘIDIČ -KA MHD. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 19000 kč, mzda max. 23500 kč. Volných pracovních míst: 10. Poznámka: KO: Očadlíková Jarmila, tel.: 553 759 066 - volejte pouze po - pá 7:00 - 15:15 hod., e-mail: jocadlikova@mdpo.cz., ZŠ/SOU, ŘP sk.D + osvědčení o profesní způsobilosti řidiče, potvrzení o zdravotní způsobilosti vydané poskytovatelem pracovně lékařských služeb., Nepravidelně rozvržená pracovní doba včetně sobot, nedělí a svátků, noční provoz. Týdenní pracovní doba je 38,75 hod., pracoviště Opava.. Pracoviště: Městský dopravní podnik opava, a.s., Bílovecká, č.p. 1127, 747 06 Opava 6. Informace: Jarmila Očadlíková, +420 553 759 066.

Výroba - Výroba Obsluha strojů 9 000 Kč

Obsluha strojů na výrobu a zpracování výrobků z plastu DĚLNÍK/CE NA OBSLUHU STROJŮ. Požadované vzdělání: bez vzdělání. Dvousměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 9000 kč. Volných pracovních míst: 7. Poznámka: CYHRAZENO POUZE PRO OSOBY ZDRAVOTNĚ POSTIŽENÉ., Obsluha pletacích strojů na lana, kontrola průběhu přeplétání, výměna prázdných cívek za nové. Práce v hlučném prostředí. Jedná se o práci převážně ve stoje. Zkrácený úvazek 30hod./týdně. Dvousměnný provoz od 06,00 - 12,00 a od 12,00 do 18,00hod. , Aktualizace: 13.4.2018. Pracoviště: Fros zps s.r.o. - hlučín, U Cihelny, č.p. 2044, 748 01 Hlučín. Informace: Helena Pukyšová, +420 774 677 437.

Stavebnictví - Stavebnictví Ostatní stavební technici 22 500 Kč

Stavební technici přípravy a realizace investic, inženýringu STAVEBNÍ PŘÍPRAVÁŘ - ROZPOČTÁŘ. Požadované vzdělání: úso s maturitou (bez vyučení). Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 22500 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: KO: p. Franzová, tel. 595 055 541, email: info@f-h.cz, SŠ vzdělání stavebního směru, znalost rozpočtových programů. ŘP sk.B výhodou, výhodou praxe v oboru., Aktualizace: 9.4.2018. Pracoviště: Fichna - hudeczek a.s., Opavská, č.p. 535, 747 18 Píšť. Informace: Franzová, +420 595 055 541.

Doprava a logistika - Doprava a logistika Řidič nákladního automobilu 25 000 Kč

Řidiči tahačů ŘIDIČ MKD TAHAČ S PLACHTOVÝM NÁVĚSEM. Požadované vzdělání: základní + praktická škola. Jednosměnný provoz, úvazek: . Mzda min. 25000 kč, mzda max. 35000 kč. Volných pracovních míst: 1. Poznámka: KO: Wolf Bohumil, tel. 602 774 140, životopis zašlete na e-mail: bohumil.wolf@seznam.cz., vzdělání nerozhoduje, praxe v oboru 2 roky jako řidič MKD., Jízdy po ČR+EU, pracoviště Branka u Opavy, nástup ihned.. Pracoviště: Bohumil wolf s.r.o., Cihelní, č.p. 282, 747 41 Hradec nad Moravicí. Informace: Bohumil Wolf, +420 602 774 140.


DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Martin Balhar byl odsouzen za vraždu poštovní úřednice ve Skřipově.

Další soud? Martin Balhar má šanci na obnovu procesu

Ilustrační foto

Na opavské Horní náměstí se opět vrátí historická tramvaj

Šárka Kašpárková zavítala na Englišku

/FOTOGALERIE/ Olympijskou medailistku z Atlanty Šárku Kašpárkovou přivedly opět do Opavy milé povinnosti.

Těžký život rodin. Každá dvanáctá si nemůže dovolit jíst obden maso

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA, ANKETA/ Třetina českých domácností by nezvládla zaplatit neočekávaný výdaj deset tisíc korun. Nejhůře se životem protloukají samoživitelky a samostatně žijící důchodci. Ve srovnání s ostatními státy Evropy ale chudoba Čechy nedrtí.

Vtipálci navrhovali měření rychlosti na Lysé hoře

Máme, co jsme chtěli! I takto by se dala interpretovat středeční dopravní razie, která se uskutečnila na stovkách míst po celé České republice. Šlo o jeden z největších „zátahů“, o který si svým způsobem řekli samotní lidé.

Ministerstvo: lávku nezaplatíme, netýká se totiž revitalizace po důlní činnosti

Zklamané je vedení města Opava z verdiktu Ministerstva financí České republiky (MFČR). To mělo jako investor zaplatit první etapu revitalizace Stříbrného jezera. Zaplatí, ale bez jedné z hlavních staveb lávky přes řeku Opavu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT