Koncem dubna mělo opavské Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 valnou hromadu a kromě zpráv o hospodaření na ní zástupci samospráv, firem a hosté mluvili také o plánech na letošní rok.

„Koncem dubna stát spustil tendr na opavský jižní obchvat mezi Hradeckou a Olomouckou ulicí a bylo získáno pravomocné územní rozhodnutí na jižní obchvat Komárova. To jsou konkrétní výsledky naší činnosti. Bez společného tahu na branku by zájmy západní části našeho regionu nebylo v Praze možné účinně prosazovat,“ uvedl předseda Sdružení a opavský radní pro dopravu Petr Popadinec.

Sdružení zmiňuje i promarněné příležitosti. Například se mu nepodařilo zařadit silniční a železniční koridor mezi Ostravou, Opavou, Krnovem a Bartultovicemi do rozšířené hlavní transevropské dopravní sítě TEN-T. Evropský parlament rozhodl o nové podobě TEN-T koncem dubna.

Ilustrační foto.
Motorkáři na Opavsku a Bruntálsku bourali, zasahovali záchranáři

„Velmi jsme se snažili, aby byl náš silniční tah do rozšířené hlavní sítě TEN-T zařazen a v tom nás podpořil i kraj. S našimi argumenty jsme bohužel neuspěli. Ve hře byl rozvoj přeshraniční dopravní infrastruktury v naší části regionu i v sousedním polském příhraničí,“ řekl tajemník sdružení Martin Dostál.

Stíny v mlze, II. série, 5. díl. Na snímku průmyslový areál Martinov.
Stíny v mlze čeká zvrat v případu mladého Černého. Kde natáčeli vraždu policisty

Sdružení pro výstavbu komunikace I/11-I/57 intenzivně spolupracuje například s ministerstvem dopravy, Ředitelstvím silnic a dálnic, Moravskoslezským krajem, poslanci a senátory z regionu.

MOHLO BY VÁS TAKÉ ZAJÍMAT:

Spodní prádlo v hlavní roli. V Ostravě proběhla přehlídka negližé

Zdroj: Deník/Kateřina Součková