Náměstek opavského primátora Pavel Mališ (ODS), který je rovněž předsedou Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 – I/57, v minulém týdnu pro naši redakci uvedl, že zatímco o stavbě jedenáctky, tedy hlavním tahu z Ostravy na Opavu, není zatím rozhodnuto, stavba spojky S1 je na tom lépe. Tato první část obchvatu Opavy vedoucí od hypermarketu Globus ke Kauflandu, by se mohla začít stavět již v prvních měsících roku 2008. „Obálky na dodavatele byly otevřeny, očekáváme podpis mezi Ředitelstvím silnic a dálnic (ŘSD) a dodavatelem,“ řekl náměstek.

O druhé části obchvatu od Kauflandu ke Stříbrnému jezeru radnice nyní jedná s pražským ŘSD, a to konkrétně o souhlasu na výběr projektanta pro stavební povolení tak, aby se tato část mohla začít stavět v roce 2009. Západní část obchvatu, tedy od Stříbrného jezera po ulici Krnovskou a Bruntálskou, je nyní ve stadiu prováděného investičního záměru.

A jak do vypadá s rekonstrukcí samotné jedenáctky? Úsek od hranic Ostravy po Mokré Lazce má stavební povolení a očekává se vyhlášení tendru na dodavatele stavby tak, aby se podařilo stavbu v příštím roce zahájit. „Bojujeme i s věcnými břemeny na některých potřebných pozemcích,“ podotkl náměstek. Podle jeho slov má být na Lazcích v roce 2008 prostavěno 210 milionů, v roce následujícím 765 milionů. „S Ředitelstvím silnic a dálnic nyní jednáme o studii na obchvat Komárova,“ doplnil Mališ.

Na otázku, co on konkrétně pro vybudování nových dopravních tahů v regionu udělal, odpověděl: „To musí posoudit jiní. Kus práce rozhodně odvedli naši poslanci.“ Náměstek je dále přesvědčen i o vlivu Sdružení pro výstavbu komunikace I/11 – I/57: „Založili jsme ho v roce 1999. Za osm let jsme se dostali z bodu nula, kdy v šuplících nebyla ani čárka, až k zahájení stavby. A to není málo.“