VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlakotramvaj do Hlučína zatím jezdit nebude

HLUČÍN, OSTRAVA - Zatím jen na papíře zůstává několik let starý projekt, podle kterého by v budoucnu měly jezdit mezi Ostravou a Hlučínem speciální vlakotramvaje.

18.4.2007
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Profimedia.cz

Projekt zatím nepokročil. „Je to čistě strategický záměr. Do této doby se jako by nic neposunulo,“ uvedla Hana Bednářová z tiskového oddělení Českých drah. V budoucnu podle ní bude záležet na vyjednávání několika stran, jako jsou Správa železniční dopravní cesty, kraj a města.„My bychom byli jenom dopravci,“ dodala Bednářová.

České dráhy se dlouhodobě věnují koncepci rozvoje železniční sítě. „Často ve spolupráci s kraji, městy a především s vlastníkem dopravní infrastruktury, kterým je státní organizace Správa železniční dopravní cesty, vzniká řada zajímavých projektů, jež mají především pozvednout úroveň železniční dopravy v naší zemi a zvýšit konkurenceschopnost vlaků Českých drah,“ informovalo před dvěma lety vedení Českých drah. Jedním z těchto projektů je právě obnovení kolejové dopravy mezi Ostravou a Hlučínem. Kolejové spojení Ostravy s Hlučínem by nebylo žádná novinka, protože tramvaje jezdily mezi oběma městy už v minulosti. Na nádraží v Hlučíně vedle sebe stály počátkem osmdesátých let osobní vlaky z Opavy i tramvaje z Ostravy, které tam přijížděly ve zhruba čtvrthodinovém intervalu.

Tramvaje do Hlučína přestaly jezdit v roce 1982 kvůli problémům s financováním tramvajové dopravy ve dvou okresech zároveň a potřebě vybudovat novou silniční komunikaci I/56 na trase dráhy. Tramvajová doprava měla být tehdy nahrazena trolejbusovou, což se nikdy nestalo. Dodnes proto jezdí mezi Ostravou a Hlučínem autobusy. Poprvé se úvahy o znovuobnovení kolejového spojení mezi oběma městy objevily po roce 1989. České dráhy nechaly v roce 2004 vypracovat technicko-ekonomickou a územně-technickou studii, jejímž výsledkem je řešení, které navrhuje vznik nové tramvajové tratě z Ostravy-Přívozu do Hlučína. Ta bude na rozdíl od své předchůdkyně procházet přímo obcí Ludgeřovice. V Hlučíně má být podle projektu vybudováno přímé kolejové propojení, které umožní provoz dvousystémových vlakotramvají mezi Opavou, Hlučínem a Ostravou. Vybudování tratě by mělo stát dvě miliardy korun.

18.4.2007 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Fotografie z natáčení scény, v níž Rarášek v lese pláče, protože ho vyhnal z mlýna zlý podvodník Kolísko.

Filmová komedie Honza dědí mlýn je téměř dotočena

Ilustrační foto.

Česká premiéra Kálmánovy operety

Marek Elek: Kapra děláme se zelím a chlebem

/ROZHOVOR/ V klubu mu nikdo neřekne jinak než Maďar. Takovou přezdívkou se honosí Marek Elek.

Navrácení půdy Polsku? Ticho jako po pěšině

Situace kolem řešení územního dluhu Česka vůči Polsku zůstává na mrtvém bodě. O nejvíce hektarů mají přijít Třebom a Chuchelná.

Hlučín vystavil repliky korunovačních klenotů

Spolu se zdařilými replikami několika korun uvidí návštěvníci i Kodex vyšehradský.

Rozloučili jsme se - 50. týden

Vážení čtenáři, na stránkách Opavského a Hlučínského Deníku vám pravidelně přinášíme seznam zesnulých v našem regionu.

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT