„Samozřejmě, že bych uvítala ve městě tržnici. Musela by to ale být taková, kde by se dala koupit třeba čerstvá zelenina a ovoce nebo nějaké sýry, výrobky zdravé výživy a podobně. Určitě by se tam neměly prodávat nějaké ty hrůzy z umělé hmoty nebo nekvalitní oděvy,“ řekla jedna ze zákaznic u stánku Mirka Lenochová. Tržnice s veškerým potřebným zázemím přitom v Bruntále je. Trhovci ji ale nevyužívají. „Dneska musíte jít co nejblíž k lidem. Ta tržnice je sice nedaleko náměstí, ale přece jenom už to není úplně v centru a lidi těch pár kroků navíc podle naší zkušenosti prostě neudělají,“ vysvětlila prodavačka zeleniny ve stánku Lucie Holubová z Křišťanovic.

Vše nasvědčuje tomu, že vývoj obchodů nabral v posledních letech směr, který trhovcům a tržnicím příliš nepřeje. Lidé čím dál tím víc nakupují v obchodních centrech, v různých supermarketech a hypermarketech. „Uživit se dneska na tržnici není žádná legrace. Musíme supermarketům konkurovat cenou a sortimentem a potom lidi nakupují. Kde jinde by třeba teď koupili rajčata za dvanáct korun a nikde jinde třeba nekoupí rybíz. Musíme se ale ohánět. Když skončím ve stánku, jedu nakupovat zboží, do postele se dostanu kolem půlnoci a v sedm hodin už musím zase prodávat,“ dodala Lucie Holubová.