„Radnice nabídla pořádání trhů čtyřem organizacím či firmám a požádala je o zpracování nabídky na pořádání letošních vánočních trhů. Jedna ze společností se pořadatelské nabídky vzdala, další dvě na nabídku nereagovaly,“ uvedl mluvčí opavského magistrátu Jan Šindler. Společnost FEST PROMOTION, s.r.o, která pořádala trhy v předchozích dvou letech, nabídla městu pořádání vánočních trhů v době od 1. do 23. 12. 2007 na Horním i Dolním náměstí, a to s kulturním programem, který by trval od prvního do posledního dne trhů. „Firma nabídla vlastní dřevěné stánky a pódia na obou náměstích, přičemž v tomto roce by měly přibýt také stánky s Ježíškovou poštou, s Betlémem a Ježíškovou dílnou. Společnost by zajistila elektroinstalaci stánků, úklid náměstí včetně rozmístění odpadových košů a organizaci trhů jako takových,“ doplnil Šindler.

V minulosti vánoční trhy organizovali například Rytíři a lapkové z Vítku nebo Dům dětí a mládeže (dnes Středisko volného času Opava). Rytíři a lapkové z Vítku se nakonec dohodli se současnými pořadateli, že se budou spolupodílet na programu. Hlavním důvodem, proč město nabídka FEST PROMOTION, s.r.o. zaujala, byla finanční nabídka a rozšíření kulturního programu. Pro město jsou trhy pořádané FEST PROMOTION, s.r.o., daleko levnější než v minulosti. „Nabídli jsme magistrátu slevu na dotaci na dva roky dopředu. Město na to přistoupilo,“ uvedl Pavel Spálený z agentury FEST PROMOTION, s.r.o. Město tak vynaloží na pořádání trhů v každém roce částku okolo šedesáti tisíc korun. „Myslím, že nám dvouletá smlouva pomůže při získávání partnerů a také zkvalitnění programu. Máme informace, že za poslední dobu došlo ke zvýšení jejich návštěvnosti,“ dodal.

Do smlouvy s pořádající agenturou navíc magistrát zapracoval i různé připomínky ze strany veřejnosti. „Monitorovali jsme, jak jsou lidé s průběhem trhů spokojení. Připomínek bylo dost a snažili jsme se je do smlouvy zapracovat. Týkaly se například chybějících mobilních záchodků, neobsazenosti některých stánků a lidem také vadilo, že na místě není za pořádající agenturu kontaktní osoba, se kterou by mohli řešit případné problémy,“ uvedla vedoucí odboru Kancelář primátora Mgr. Jana Foltysová.