Podle názoru mnoha lidí by přitom stačilo na úředních deskách zveřejňovat jen nejdůležitější dokumenty, méně důležité listiny by mohly být vyvěšeny jen na internetu, zjistila v anketě ČTK. "Za poslední tři až čtyři roky jsme museli zvětšit plochu úředních desek asi o třetinu. Momentálně jsme s prostorem opět na hraně," řekl Patrik Žondor z třinecké radnice. Zatímco v roce 2003 zveřejňoval úřad v průměru 45 dokumentů měsíčně, letos jejich počet překročil stovku.

Čtyři tabule v centru města zřejmě brzy přestanou stačit také radnici v Karviné. "Ve městě je stále více dlužníků, kteří si nepřebírají poštu. Zvyšuje se také počet dražeb majetku dlužníků, jež musíme také oznámit na úředních deskách," upřesnila mluvčí města Šárka Swiderová. Zveřejněním na úřední desce se totiž podle zákona považuje dokument za doručený. Podle některých názorů by situaci zjednodušilo, kdyby část dokumentů mohla viset pouze na internetových stránkách měst.

"Zatímco elektronická úřední deska má prakticky neomezenou kapacitu, prostor na vyvěšování dokumentů na fyzické desky je omezený. To je ale řešitelné dalším rozšiřováním desky, my jsme například rozšířili plochu pro vyvěšování při vstupu do úřadu. Potíž je v tom, že prostory nejsou nekonečně velké," řekl mluvčí bruntálské radnice Jiří Ondrášek. Na oficiálních vývěsních plochách lidé nejvíce sledují licitace městských bytů, soudní dražby, prodeje nemovitostí nebo informace o výběrových řízeních na městských úřadech. Kromě toho musí být na deskách zveřejňovány také například oznámení o zrušení místa trvalého pobytu, o odnětí živnostenského oprávnění a nově také mnoho dokumentů souvisejících se stavebním řízením, jež bývají velmi rozsáhlé. Například územní rozhodnutí mívá včetně příloh až 20 stran.

"Počet písemností enormně narůstá. Zatímco v roce 2003 jsme za rok vyvěsili 568 listin, letos jejich počet pravděpodobně přesáhne tisícovku," potvrdila mluvčí Bohumína na Karvinsku Lucie Balcarová. Občas se úředníci setkávají také s kuriózními případy, když lidé požadují zveřejnění například letáku o ztrátě pejska nebo dalších osobních dokumentů. "Před časem se na nás obrátil občan s dotazem, zda se písemnost vyvěšená na úřední desce bere jako doručená. Když mu úřednice sdělila, že ano, vytáhl z kapsy kus papíru a požádal ji o vyvěšení na 15 dní. Na papíře bylo ručně a se spoustou chyb napsáno, že formou veřejného oznámení sděluje manželce, že se s ní rozvádí. A to s okamžitou platností a bez možnosti odvolání," řekla mluvčí Orlové Nataša Cibulková.