Lidé mohou pohodlně absolvovat cestu z Oldřišova až po konec cyklostezky na hranici katastru se slezskou metropolí. Ale dvoukilometrová polňačka už rozhodně kýžený komfort nenabízí.

Areál bývalých Dukelských kasáren v Opavě.
Soudní pře o prodej kasáren v Opavě nebude. Developer otočil

Za prvé nemá zpevněný povrch, za druhé je po deštích plná kaluží a bláta z přilehlých polí. „Na kole jsem skoro pořád, na „Prajzské“ je spousta cyklostezek a je to super. I trasu mezi Opavou a Oldřišovem samozřejmě využívám a je pravda, že stav opavské části je špatný.

Na té oldřišovské potkávám i inline bruslaře, ti by mohli dojet klidně až do Opavy, ale za současné situace opravdu ne, muselo by se to opravit. Když hodně zaprší, je bahno sice i na oficiální cyklostezce, protože kolem jsou pole, ale to nic nemění na tom, že ten úsek do Opavy by si nový povrch zasloužil,“ sděluje nám své dojmy cyklista Martin Tomášek.

Náměstek: úseky nelze srovnávat

Zeptali jsme se proto na opavském magistrátu, jestli existuje nějaká šance na rekonstrukci povrchu cesty. Počítalo se s ní vůbec už na úplném začátku plánování oldřišovského úseku? Odpověděl nám náměstek primátora Michal Jedlička.

Záchrana dítěte z uzamčeného auta. 29. července 2021, Opava.
Policisté v Opavě zachránili tříměsíční dítě ze zamčeného auta. Pomohl obušek

„V době, kdy Oldřišov svůj nový úsek budoval, nevím o žádném městském plánu k opravě našeho úseku. Bylo to v období, kdy přišlo na opavskou radnici nové vedení a nebylo zřejmě nachystáno našimi předchůdci nic takového. Oldřišovský a opavský úsek nelze srovnávat. Ten oldřišovský vznikl jako nová komunikace s dimenzí jen pro cyklodopravu. Zmiňovaná opavská část ale slouží mimo jiné i pro pojezd a obsluhu polí, tedy pro těžkou zemědělskou techniku,“ konstatuje náměstek.

Reálnější jsou jen opravy výtluků

Pokud najde projekt rekonstrukce v Opavě podporu, mohl by se podle Michala Jedličky začít realizovat příští rok. Ale jásání možná není úplně na místě, protože by se nejspíše jednalo jen o opravu výtluků a nejvíce poničených míst a ne položení nového koberce.

„Pokud se najdou finance na celý povrch, o to lépe. Jestliže se rozhodneme vyspravit opavskou část na potřebnou vysokou únosnost, bude se jednat o investice v řádu nižších jednotek milionů, což není zcela reálné. Budeme-li uvažovat pouze o lokální výspravce celého úseku, mohl by být náklad řádově nižší a uživatelský komfort pro cyklisty přitom značně vyšší než doposud. Dá se tedy předpokládat, že se město vydá spíše tímto směrem,“ dodává.