Hned na úvod je si třeba říct, že hradecký vlak zůstane zachován. Potvrdila nám to jedna z nejpovolanějších osob. „Zrušení tratě na Hradec rozhodně není v plánu," rezolutně odmítl náměstek hejtmana pro dopravu a životní prostředí Daniel Havlík.

Do elektronické pošty naší redakce doputoval e-mail od čtenáře Vladimíra Meleckého, který však poukazoval na jisté změny v jízdních řádech. Konkrétně na výměnu motorových vozů v časech od 4.46 do 8.26. Místo Regionovy, která pojme více než osmdesát cestujících, by zde od pondělí 7. dubna měl ráno jezdit motorový vůz s označením 809. Ty poskytují pětapadesát míst k sezení, což by v době, kdy lidé dojíždějí za prací nebo za školou, mohl být problém.

S vysvětlením přišel Martin Freith z Krajského centra osobní dopravy Ostrava. Regionova, jež v ranních hodinách převážela cestující z Opavy do Hradce a zpátky, se přesune na trať Opava – Hlučín. „K záměně negarantované Regionovy třemi páry motorových vozů 809 dojde od 7. dubna z technologických, provozních a ekonomických důvodů v souvislosti s neobjednáním osobní dopravy na trati mezi Opavou a Jakartovicemi," vysvětloval Martin Freith. Vlak, jenž dříve jezdil po trati do Jakartovic, tak zjednodušeně řečeno najde nové využití.

V 8.48 už tuto železnici opět bude brázdit moderní Regionova. Lidé i tak narážejí na to, že ráno tyto vozy nebudou kapacitně stačit. Dopravci ovšem bude nějakou dobu trvat, než „809ku" posílí o přívěsný vůz, který pojme šedesát cestujících. „Během května a června není v našich silách všechno připravit. Proto v tomto vlaku opravdu může několik cestujících stát.

Tento vlak ale budeme sledovat a v případě potřeby ho nejpozději od 1. září ve školní dny posílíme o přívěsný vůz," doplnil Martin Freith.

Petr Dušek