Nyní se však objevilo pomyslné světlo na konci tunelu. Respektive světýlko. Částečný provoz by totiž mohly hradit samy obce s menším přispěním kraje. Jednalo by se ovšem víceméně jen o víkendové a díky turistům a trampům nejvytíženější spoje.

„V minulých týdnech nás (myšleno obce - pozn. redakce) oslovil jeden soukromý dopravce s nabídkou. Zástupci obcí mezitím měli čas celou záležitost zvážit, nyní se sejdeme a rozhodne se o dalším postupu," uvedl dolnoživotický starosta Jaroslav Vaněk.

„Ano, máme k tomu shodou okolností aktuálně naplánovanou schůzku. Kraj se té myšlence nebrání, ale pouze v případě tak zvané ostatní dopravní obslužnosti, což znamená spolufinancovat provoz jen v rámci víkendů a na turisticky nejvyužívanějších spojích. V případě celkové dopravní obslužnosti (osobní doprava i ve všedních dnech a de facto ve stejném rozmezí jako v minulosti - pozn. redakce) je pořád stejný problém byla by to šílená částka," připomíná náměstek hejtmana Daniel Havlík hlavní důvod, proč kraj od 7. dubna neobjednal pokračování osobní dopravy na trati tedy velkou ztrátovost.

Ještě není nic rozhodnuto. Suma, kterou by musely obce do projektu ročně investovat, se údajně pohybuje zhruba kolem 50 tisíc korun. A je otázkou, zda by menší vesnice v rozpočtu vůbec tolik financí navíc našly. Jasněji mělo být až po zmíněné schůzce, která se konala ve středu odpoledne. Ať už ale jednání dopadne jakkoli, zdaleka tím nic nekončí.

„Je to snaha udržet na trati život. Pro dopravní obslužnost v obcích se ale nic nezmění. Například víkendové spoje v létě nám nevyřeší nic. Jedná se spíže o oživení turistického ruchu v mikroregionu," konstatoval Daniel Havlík.

Mimo jiné se budou v brzké době probírat výsledky vytíženosti náhradní autobusové dopravy během prvního měsíce fungování. Do budoucna se také nejspíše dostane na přetřes téma, které konkrétní vlakové spoje a v jakých časových termínech by nejraději občané přivítali.