Již před touto schůzkou prakticky bylo vše předjednáno. Vzhledem k tomu, že trať je silně ztrátová, budou vlakové spoje nahrazeny těmi autobusovými. Podle analýz Moravskoslezského kraje, jenž provoz dotuje, na jedné jízdence prodělá hned 500 korun.

Efektivita se tak pohybuje okolo pěti procent, což je žalostně málo.

„Dohodli jsme se na tom, že vlaky skutečně nahradí autobusy. Nemůžeme si dovolit pokračovat v něčem, co je tak prodělečné," uvedl už zmíněný Daniel Havlík a jedním dechem dodal: „Nyní běží lhůta, do níž starostové mohou podat připomínky k jízdnímu řádu autobusových spojů, které zastoupí vlaky. Sedmadvacátého února bych s tím chtěl jít na zastupitelstvo.

Je opravdu reálné, že by osobní doprava na trati mezi Opavou a Jakartovicemi přestala fungovat od 7. dubna."

A právě současné jízdní řády vlaků jsou mnohým trnem v oku. Potom, co naše redakce zveřejnila první článek týkající se této problematiky, objevila se v diskuzi spousta názorů, že jsou špatné. Někteří si myslí, že kdyby se poupravily, cestujících by přibylo.

„Ano, s tímto argumentem jsme se na čtvrtečním jednání v Opavě také setkali. Nepočítáme však s tím, že i po úpravě jízdních řádů by se počty cestujících významně zvýšily. Trať by i tak zůstala ztrátová," pokračoval Daniel Havlík.

Starostové obcí, jimiž železnice prochází, se bojí, že po zrušení osobní dopravy začne chátrat. Například starosta Litultovic Jan Raida se obává nájezdů sběračů kovů. Vlaky ovšem po této trati úplně jezdit nepřestanou.

„Několikrát za měsíc zde projedou nákladní vlaky. Některé hlasy hovořily o zachování víkendových spojů pro turisty. O tom, jak se trať bude využívat dále, se bude rozhodovat v dalších měsících," zakončil.

Petr Dušek