„Blíží se období dovolených. Jak je připraven magistrát na další návaly žadatelů o vydání nových cestovních dokladů? Už nový systém vydávání občanek způsobuje velké problémy a lidé zuří, nehrozí teď tedy s dalším možným přírůstkem žadatelů o doklady úplné selhání? Co se snaží dělat úředníci, aby se situace zklidnila? A byli dostatečně informováni všichni lidé, že už od letoška musí mít vlastní pas i každé dítě, pokud chce vycestovat?" zajímá se.

Na otázky odpovídá vedoucí odboru vnitřních věcí na opavském magistrátu Petr Sordyl: „Dle mého názoru se tento stav již moc zhoršovat nebude. My jsme skoro před možným vrcholem naší kapacity ve vyřizování žádostí občanů. Hned ráno, po zapnutí vyvolávacího systému, evidujeme až 80 čekajících klientů.

Určitě se snažíme v tomto podnikat nějaké kroky. Na vlastní náklady se snažíme vybudovat další pracoviště což není nijak levná ani jednoduchá záležitost. Také vedení města odeslalo dopis na ministerstvo vnitra s popisem dané situace a žádostí o řešení. Zvažujeme vytvoření dětského koutku. Organizaci oddělení jsme se snažili co nejefektivněji přizpůsobit dané situaci.

Snažíme se jak z našeho pohledu, tak ke spokojenosti občanů dělat maximum, ale máme velice omezené kapacity. Občané se v tuto chvíli musí obrnit trpělivostí a dlouhou frontu vystát jiné řešení v tuto chvíli bohužel není. V tuto chvíli se provádí analýza v této problematice. Čekáme na její výsledky a případná následná řešení.

Myslím si, že všichni občané ještě ani neví, že je dána povinnost, aby každý občan, včetně dětí, měl při překračování hranice svůj doklad. My jsme se snažili danou věc řešit oznámením v Hlásce, internetu a i v některých dalších médiích zazněly naše hlasy k tomuto problému."

Vážení čtenáři, také vy máte možnost klást své dotazy jak vedení opavské radnice, tak i různým dalším osobnostem Opavy a Opavska a veřejným institucím. Dotazy lze zasílat na adresu Opavský a hlučínský deník a týdeník Region, Na Rybníčku 56, Opava, nebo na emailovou adresu: tomas.pustka@denik.cz.