Zde se totiž můžete dozvědět o různých výtlucích, které se na území celé České republiky vyskytují. Ve srovnání s loňským rokem je zveřejněných výtluků na Opavsku podstatně méně. První nahlášený výmol tohoto roku pochází z Kravař ze silnice Hlučínské. Podle zakladatele vymoly.cz Petra Čaníka se však pytel s výtluky teprve roztrhne.

„Z vlastní zkušenosti vím, že silničáři výmoly po zimě opravují asi od března do dubna. Když zůstanou i potom, je něco špatně. Právě v tomto období budeme i letos vyhlašovat naši speciální anketu o největší díru na cestách," uvedl.

Petr Čaník svým způsobem revoluční stránku zavedl hlavně proto, že chtěl něco udělat s neutěšeným stavem některých českých silnic. Jedním z cílů jeho webových stránek bylo umožnit lepší komunikaci mezi řidiči a silničáři. V současnosti je jasné, že tento záměr vyšel náramně. A to především v Moravskoslezském kraji.

„Nehodlal jsem se už déle dívat na to, jak se mé auto ničí na našich cestách. Doslova mě to rozčilovalo," poznamenal Petr Čaník a ještě dodal: „V některých krajích naše stránky bedlivě sledují. Pochválil bych zejména Moravskoslezský kraj. Padesát procent výtluků bývá opraveno do čtrnácti dnů až tří týdnů."

Podle meteorologů bude letošní zima ještě pár dní trvat, avšak opavští silničáři už mají poměrně jasno. Velkých děr na cestách nebude víc než v minulých letech. „Myslím si, že to letos nebude tak hrozné. Měli jsme tady daleko horší zimy, po kterých bylo skutečně velké množství výtluků," mínil vedoucí opavského střediska Správy silnic Moravskoslezského kraje Karel Sýkora.

Jeden z největších problémů na cestách v Opavě už vyvstal. Objevil se na ulici Rolnické ve směru od Stříbrného jezera k ulici Pekařská. „Došlo k propadu vozovky. Momentálně zde probíhají určité sondy, abychom zjistili, co je toho příčinou. S největší pravděpodobností se začalo drolit podloží silnice," přiznal Rudolf Klein, vedoucí oddělení správy dopravy a pozemních komunikací, které spadá do odboru dopravy opavského magistrátu.

Konkrétně se jedná asi o třicetimetrový úsek, jenž začíná u zastávky Dobrovského a vede směrem k ulici Pekařské. Doprava zde musela být svedena do jednoho jízdního pruhu. „Kvůli chladnému počasí nelze momentálně opravu provést, ale mohu potvrdit, že do konce března se vše vrátí do původního stavu," připustil Rudolf Klein.

Ulice Rolnická je vůbec, co se týče vozovky, hodně problematická. V minulém roce se zde frézovala silnice a pokládat nový asfalt. „Dělali jsme to v úseku od ulice Hillovy po ulici Pekařskou. Ve druhé polovině roku chceme to samé provést i od ulice Pekařské po křižovatku s ulicí Mostní. Hodláme zde zavést i nový cyklopruh," pokračoval Karel Sýkora.

Ten se tak trochu oklikou ještě vrátil k výtlukům na cestách. Silničáři se už do oprav výmolů mohli pustit, ale jejich práci jim znemožnilo počasí. „Během zimy jsme výspravy prováděli studenými obalovanými směsmi. Jednalo se však jen o ty nejnutnější záležitosti. Musíme si uvědomit, že je to čtyřikrát až pětkrát dražší, než kdybychom to dělali jiným způsobem v létě. Jakmile to půjde, začneme používat teplé obalované směsi," upozorňoval Karel Sýkora.

Petr Dušek