Dnes je mladá Japonka ve druhém ročníku a své volby, kterou spojila s další jazykovou průpravou, nijak nelituje. „Oslovují mě historická města, ale nechtěla jsem si vybrat Paříž nebo Londýn.Aprotože v Japonsku o vaší kultuře dost víme, rozhodla jsem se pro Prahu. Mám totiž navíc v oblibě českou avantgardní fotografii,“ usmívá se sympatická Yoshimi. „Sama jsem samozřejmě fotografovala už dříve, ale studium mi umožňuje získat základy i v oborech, jimiž jsem se nezabývala. A v neposlední řadě také četné nové teoretické poznatky,“ hodnotí své dosavadní studijní zkušenosti.

Podle tajemníka ITF Vojtěcha Bartka zaujala Yoshimi přijímací komisi hned při talentových zkouškách, které obeslala cykly fotografií chodců v ulicích Tokia a Prahy. V českém prostředí má za sebou také několik výstav, z nichž ta dosud poslední byla součástí říjnových Japonských kulturních dnů v Opavě. Yoshimi jí představila národní divadlo země vycházejícího slunce. Šlo o snímky dokumentující novodobou národní tradici Japonska - uctívat každoročně v letním období řadou kulturních aktivit oběti Hirošimy a Nagasaki.

„Divadlo jsem si vybrala záměrně pro velké množství výrazových prostředků. Celý cyklus vznikl v Tokiu v srpnu 2006,“ řekla o výstavě ve Slezském divadle autorka. Pro ITF není její tvorba prvním kontaktem s japonskou kulturou. Už v roce 1995 pedagog Jindřich Štreit získal do Japonska stipendium, které zúročil pozoruhodným cyklem Lidé z Akagi, vydanými knižně.

(ian)