„Řekla bych, že zájem je stejný, neubírá se jedním ani druhým směrem,“ potvrdila zaměstnankyně České spořitelny, a. s., Edita Dudová s tím, že podmínky při poskytování úvěru se taktéž v souvislosti s krizí nezměnily.

V Komerční bance, a. s., také nezjistili změnu, o hypotéky mají lidé stále stejný zájem, finanční krize nemá žádný vliv. Podle slov zástupkyně Československé obchodní banky, a. s., je zájem vyšší, ale celkově se snížil. „Byla kampaň, lidé měli možnost vyřídit hypotéku bez poplatků, zájem se však po kampani snížil,“ informovala zástupkyně se slovy, že zůstala skupina lidí, kteří na hypotéku nedosáhnou.

Podle Tomáše Pavlíka z odboru komunikace nesledují v UniCredit Bank, a. s., zmenšení zájmu. „Naopak od jara jsme zaznamenali zvýšení zájmu, první měsíce byly sice slabší, jaro, léto a tyto měsíce ukazují, že zájem je,“ zmínil Tomáš Pavlík.

Manažerka Pavla Hávová z Hypoteční banky, a. s., se vyjádřila následovně: „Hypoteční banka včetně svých obchodních partnerů od ledna do září 2008 poskytla v Moravskoslezském kraji 1 150 hypoték v objemu 1,758 miliard korun. Z hlediska počtu se jedná o obdobný počet jako ve stejném období loňského roku, v objemu došlo k nárůstu o cca sedm procent,“ informovala s tím, že finanční hospodářská krize nemá na činnost Hypoteční banky žádný vliv.

Přijaly banky opatření pro zpřísnění podmínek při poskytování úvěru? Podmínky poskytnutí úvěru jsou u ČSOB, a. s., stále stejné. „Klienty předskórujeme, máme náhled do záznamu bankovního registru,“ konstatovala zástupkyně.

Zaměstnankyně UniCredit Bank, a. s., uvedla, že záleží na bonitě (schopnosti klienta splácet úvěr) a zajištěné nemovitosti, aby neměla věcné břemeno, tím pádem byla vhodná k použití na hypotéku. Jaké jsou nejčastější důvody odmítnutí hypotéky? „Příjem klienta je nedostačující nebo není vhodná zástava,“ řekla zaměstnankyně České spořitelny, a. s.