„Pohromadě by bylo minimálně osmdesát lidí, které nejsme schopni prověřit, zda nebyli v kontaktu s někým nemocným. Do tohoto rizika nechceme jít. Proto jsem se i po konzultaci s Krajskou hygienickou stanicí rozhodl toto zasedání zrušit. Teď jde o zdraví náš všech,“ řekl. V pondělí rovněž v Opavě zasedne Bezpečnostní rada města, radnice čeká i na další kroky vlády.

Od pondělí 16. března má veřejnost zákaz vstupovat do všech budov magistrátu, výjimku mají jen zaměstnanci města. Opatření zatím bude platit deset dní a podle potřeby bude dále upravováno. Primátor vyzývá občany, aby úředníky kontaktovali emailem nebo volali na číslo 553 756 111.

Úředníci budou nadále pracovat tak, aby se to chodu města co nejméně dotklo. „Vytipujeme zaměstnance, kteří jsou třeba starší, chronicky nemocní a podobně, kteří budou pracovat z domova. Nastavíme směnný provoz, aby byl nutný chod města zajištěn. Stejně tak budou někteří úředníci využiti pro potřeby krizových potřeb města a pomoc občanům, kteří se nemohou sami o sebe postarat nebo jsou v karanténě,“ dodává Tomáš Navrátil.

Město zřizuje non-stop telefonickou linku

Pro občany, kteří musejí být v lékařem nebo hygieniky stanovené karanténě, zřizuje radnice nepřetržitou telefonní informační linku, a to na čísle 773 088 948. Na tu mohou výše zmínění lidé v karanténě volat a město jim například prostřednictvím sociálních služeb zajistí nákup. Radnice upozorňuje, že linka není určena k poskytování jiných informací.